Nolūkā panākt piespriestās soda naudas apmēra samazināšanu vai atcelšanu par dzelzceļa sliežu posma Reņģe-Mažeiķi nojaukšanu, Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmums "Lietuvos geležinkeliai" Eiropas Savienības tiesā ir pārsūdzējis Eiropas Komisijas 2. oktobrī Lietuvas dzelzceļam uzlikto sodu gandrīz 28 miljonu eiro apmērā. Tomēr nojauktais sliežu posms maršrutā Reņģe-Mažeiķi būs jāatjauno, un Lietuvas valdība to solījusi izdarīt līdz 2019. gadam.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Lietuvas pusē no kādreizējās dzelzceļa līnijas, kas savienoja Jelgavu un Mažeiķus, ir palicis vien zemes uzbērums 19 kilometru garumā. Sliedes šai vietā demontētas pirms teju desmit gadiem, vien vietām ir palikuši dažus desmitus metru gari posmi, kur kādreiz dzelzceļš krustojies ar autoceļu.

Tikmēr Latvijas pusē sliedes ir uzturētas, lai jebkurā brīdī varētu atjaunot kustību pa tām. VAS "Latvijas dzelzceļš" skaidro, ka sliedes ir labā stāvoklī, lai pa tām varētu tikt pārvadāti kravas vilcienu sastāvi, turklāt līdz šim tās periodiski izmantotas vagonu novietošanai.

Jāpiebilst, ka infrastruktūras uzturēšana Latvijas pusē, kopš Lietuva savā pusē nojauca sliežu ceļu, LDz izmaksājusi teju sešus miljonus eiro. Tiesa, LDz norāda, ka uzņēmuma prioritāte ir atjaunot kustību šajā posmā, nevis pašmērķīgi tiesāties vai citādi skaidrot attiecības ar kaimiņu dzelzceļu.

19,5 kilometrus garais dzelzceļa posms negaidīti tika slēgts 2008. gadā, to skaidrojot ar sliežu ceļa slikto stāvokli un steidzamu remontdarbu nepieciešamību.

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form