Rīgas un Šenžeņas ostas kopējais mērķis – sadarbojoties kļūt par starptautiski nozīmīgām un spēcīgām ostām
Foto: Publicitātes foto

Pagājušajā nedēļā Rīgas ostā viesojās Šenžeņas ostas delegācija, kuras sastāvā bija gan pilsētas municipalitātes pārstāvji un ostas pārvaldes vadība, gan ostas uzņēmēji - visu četru Šenžeņas ostas konteineru termināļu pārstāvji. Tā kā Šenžeņas osta ir Rīgas sadarbības osta, tad vizītes mērķis bija iepazīties ar Rīgas ostas darbību klātienē un meklēt ceļus vēl ciešākai sadarbībai.

Šenžeņas ostas un kravu transporta administrācijas vadītājs Dongs Janze (Dong Yanze): "Mēs esam gatavi runāt par dažādām sadarbības iespējām ar Rīgas ostu. Vēlamies apspriest tiešos kravu pārvadājumus gan pa jūru, gan pa dzelzceļu. Šenžeņas ostai ir tikai 38 gadi, taču tā ir kļuvusi par vienu no galvenajiem Dienvidaustrumāzijas tranzīta mezgliem. Rīga ir būtisks spēlētājs Baltijas reģionā. Tas jau ir labs arguments attīstīt abpusējo sadarbību."

Šenžeņas osta ir trešā lielākā konteineru osta pasaulē. Pērn tajā tika pārkrauti vairāk nekā 25 miljoni TEU vienību. Šajā vietā tika izveidota pirmā speciālā ekonomikas zona Ķīnā, kas dažu desmitu gadu laikā ļāva Šenžeņai no nelielas provinciālas pilsētas pārvērsties par metropoli ar vairāk nekā 10 miljoniem iedzīvotāju. Šovasar Ķīnā tika parakstīts sadarbības līgums starp Rīgas un Šenžeņas ostām. Pēc Šenžeņas ostas datiem uz Rīgu caur Hamburgu, Roterdamu un Singapūru ir nosūtīti jau vairāk nekā 12 tūkstoši TEU konteineru.

31. oktobrī Šenžeņas ostas pārvalde sadarbībā ar Rīgas brīvostu organizēja semināru "China Shenzhen Port Outreach Seminar 2018". Tajā Rīgas ostas uzņēmumiem un Latvijas loģistikas nozares pārstāvjiem bija iespēja klātienē tikties ar Šenžeņas ostas pārvaldi un uzņēmējiem. Atklājot semināru, Dongs Janze uzsvēra, ka Rīgas osta tiek uzskatīta par svarīgu Jaunā zīda ceļa ostu un īpaši tiek novērtēts tās ģeogrāfiskais novietojums Baltijas valstu centrā. Semināra galvenais mērķis, pēc Donga Janze teiktā, ir veicināt abpusēji izdevīgu sadarbību, kas ļautu abām ostām sasniegt vienotu mērķi – kļūt par starptautiski nozīmīgām un spēcīgām ostām.

Savukārt uzņēmēji novērtē Rīgas brīvostas pārvaldes paveikto, sadarbības veicināšanā ar Ķīnas transporta un loģistikas nozari. Rīgas ostā strādājošā SIA "Systems Logistics" valdes loceklis Jānis Bikše uzskata: "Šenžeņas ostas vadība un uzņēmēji šeit ir nevis tāpēc, ka ir mūs ieraudzījuši kartē, bet pateicoties tam, ka mūsu cilvēki gan no Rīgas brīvostas, gan no Latvijas dzelzceļa ir braukuši uz Ķīnu un runājuši par sadarbību." Pēc uzņēmēju domām Latvijai ir labas izredzes ieņemt atsevišķas nišas Ķīnas – Eiropas tranzīta tirgū.

Sharing Options

Source

Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form

Komentāri
komentēt kā anonīms lietotājs
Komentējot Jūs piekrītat Lietošanas noteikumiem
Lasīt komentārus Lasīt komentārus