Sašķidrinātās dabasgāzes kuģi saudzēs vidi un palielinās konteinerkravu apjomu Rīga ostā
Foto: Publicitātes foto

Ar svinīgu jaunā konteinerkuģa Containerships Polar sagaidīšanu Rīgas ostā ir sākusies regulāra ar sašķidrināto dabasgāzi (SDG) darbināmo konteinerkuģu apkalpošana. Turpmāk ostā trīs reizes nedēļā piestās pirmie divi pilnībā ar SDG darbināmie CMA CGM grupas konteinerlīnijas Containerships kuģi – Containerships Polar un Containerships Nord, un tiek plānots, ka rudenī tiem pievienosies vēl arī trešais SDG kuģis.

Tādējādi Rīgas osta ir spērusi nopietnu soli tuvāk savam attīstības programmā noteiktajam mērķim – kļūt par zaļo ostu, pēc iespējas mazinot ostas darbības ietekmi uz vidi. Tā kā jaunie SDG kuģi ir arī vieni no lielākajiem konteinerkuģiem, kas regulāri piestāj Rīgas ostā, nākotnē tiek sagaidīts arī konteinerkravu apjoma pieaugums.

SDG izmantošana kravu pārvadājumos ir jaunākā un zaļākā tehnoloģija, kas strauji attīstās visā pasaulē. Tā palīdz mazināt gan globālās oglekļa dioksīda emisijas, gan vietējo gaisa piesārņojumu. Dabasgāzes sadedzināšana neizdala nekādas kaitīgas daļiņas, piemēram, dūmus vai kvēpus, kas ir vissmagākais gaisa piesārņojuma veids. Tāpat netiek izdalīts arī kaitīgais sēra oksīds un atšķirībā no citām degvielām tikai ļoti neliels daudzums slāpekļa oksīda, kas ir galvenā smoga sastāvdaļa.

"Jau šobrīd atsevišķos Eiropas tirgos Containerships klientu kravas tiek piegādātas ar SDG darbināmu autotransportu, kas kopā ar pirmajiem SDG konteinerkuģiem jūras pārvadājumos veido pilnu zaļās loģistikas ciklu. Tuvākā nākotnē mēs plānojam LNG autoparka ieviešanu arī Latvijā, tādējādi mazinot ietekmi uz vidi un pārejot uz pilnībā zaļu loģistiku arī šeit,'' uzsver Containerships vadītājs Latvijā un Igaunijā Kristaps Jakovļevs. "Turklāt jaunie LNG kuģi, kas ienāk Rīgas ostā, ir ar lielāku kapacitāti. Tas mums ļauj nodrošināt stabilāku servisu saviem klientiem – Latvijas eksportētājiem, kuri savukārt var veiksmīgāk plānot piegāžu ķēdes un kravas apjomus virzienos uz Lielbritāniju, Beniluksa valstīm, Īriju, Itāliju, Spāniju un Portugāli."

Savukārt Rīgas brīvostas pārvaldnieka vietnieks Mārtiņš Ziemanis norāda, ka jauno SDG kuģu regulārā apkalpošana Rīgas ostā parāda gan globālās attīstības tendences, gan Rīgas ostas attīstības virzienus. "Viena no ostas attīstības prioritātēm ir videi draudzīgu tehnoloģiju izmantošana, bet otra – konteineru apjoma būtiska palielināšana. Pagājušajā gadā pieņemtajā ostas attīstības programmā ir nosprausts ambiciozs mērķis – 10 gadu laikā palielināt konteinerkravu apjomu līdz 1 miljonam pārkrautu TEU vienību gadā. Gadu no gada augošais konteineru apgrozījums ļauj mums ticēt, ka šis mērķis ir sasniedzams. Arī šogad pirmajā pusgadā sasniegts jauns konteineru apgrozījuma rekords – pārkrauts 238,2 tūkstoši TEU vienību, kas ir par 5,6% vairāk nekā pērn, " pauž M. Ziemanis.

Source

Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form