Pirms divām nedēļām - šī gada 11. aprīlī Rīgas mērs A. Aksenoks nāca klajā ar paziņojumu par divu Rīgas domes departamentu direktoru atstādināšanu no amatiem un savos paziņojumos vairākkārt minēja arī vides reklāmas uzņēmumu „Clear Channel Latvia”. Tā kā virkne faktu, ko savos paziņojumos bija pavēstījis Rīgas mērs ir neprecīzi un būtiski kaitē uzņēmuma reputācijai, „Clear Channel Latvia” (CCL) š.g. 12. aprīlī vērsās pie A. Aksenoka kunga ar lūgumu tikties, lai darītu mēram zināmu mūsu rīcībā esošo informāciju par uzņēmuma sadarbību ar Rīgas domi. Mūsuprāt, mēra rīcībā ir nonākuši neapzināti vai apzināti sagrozīti fakti un to interpretācijas, taču pirms jebkādu informācijas atspēkojumu publiskošanas masu medijos vēlējāmies patiesību vispirms darīt zināmu A. Aksenoka kungam. Mūs uztrauc fakts, ka Rīgas dome savos publiskos izteikumos izmanto neprecīzu un par neoficiālu uzskatāmu informāciju par komercsabiedrību, tādējādi būtiski kaitējot tās reputācijai. Uzskatījām par goda lietu izklāstīt „Clear Channel Latvia” rīcībā esošos faktus Aksenoka kungam un bijām pārliecināti, ka mērs prot gan labi runāt, gan arī klausīties.
Diemžēl šo divu nedēļu laikā mēra kungs tā arī nerada laiku uzklausīt mūsu viedokli nedz klātienē, nedz pa tālruni. Neviens no mēra palīgiem, kurus mums izdevās sazvanīt, nevarēja arī sniegt jebkādu informāciju par mēra reakciju uz mūsu lūgumu. Tā kā mēs neredzam citu iespēju, kā darīt zināmus mūsu rīcībā esošos faktus mēram A. Aksenokam un arī plašākai sabiedrībai, nosūtam šo atklāto vēstuli, kurā sniedzam informāciju par visiem, saistībā ar „Clear Channel Latvia” izskanējušajiem jautājumiem.

1) Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja, balstoties uz RD Juridiskās pārvaldes atzinumu, piešķīrusi CCL nodevas atlaidi, ņemot vērā CCL ieguldījumu Rīgas pilsētas infrastruktūras uzlabošanā. Pēc Domes iniciatīvas un lūguma un saskaņā ar 1997. gadā pieņemtajiem Rīgas domes saistošajiem noteikumiem nr.3 p-tu 3.4, ņemot vērā akūtu sabiedrisko tualešu trūkumu pilsētā (īpaši tuvojoties vairākiem masveida kultūras pasākumiem Rīgā, kā arī Dziesmu svētkiem u.c.), CCL piekritis Līvu laukumā uzstādīt un 10 gadu garumā apkalpot (tīrīšana, higiēnas preču nodrošinājums), remontēt, uzturēt starptautiskiem standartiem atbilstošas sabiedriskās tualetes, kā arī uzstādīt otras sabiedriskās tualetes vietā, kuru par prioritāru šim nolūkam uzskata Dome. Tualetes ar deviņām kabīnēm ir vienīgās sabiedriskās labierīcības centrā, kas pielāgotas arī cilvēkiem ar īpašām vajadzībām, kā arī pēc Domes lūguma projekts tika īpaši pielāgots Rīgas pilsētvidei.

2) Visa dokumentācija par tualešu izmaksām atrodas CCL grāmatvedībā, kas apliecina, ka tualetes nemaksā 100 tūkstošus latu. Par tualešu uzstādīšanu, kā arī apkalpošanu un remontu 10 gadu garumā CCL maksā tualešu ražotājam fiksētu summu mēnesī:

• Ik mēnesi CCL maksā 3 tūkstošus latu, respektīvi 36 tūkstošus gadā.
• Kopsumma uz 10 gadiem tādējādi ir 360 000 Ls.

3) Aksenoka kungs bija norādījis, ka CCL gūst peļņu uz tualetes rēķina. CCL grāmatvedības datos fiksēti šādi ieņēmumi no tualetes:

• 2003. gads - 2000 Ls
• 2004. gads - 4600 Ls
• 2005. gads - 350 Ls

No iepriekšējā un šajā punktā norādītās informācijas redzams, ka ieņēmumi no tualetes apmeklējuma gadā sedz labi ja desmito daļu no tualetes uzturēšanas izmaksām attiecīgajā periodā.

4) CCL ir vienīgais uzņēmums nozarē, kas maksā Domei reklāmas nodevu par reklāmas objektiem 365 dienas gadā un avansā ceturksni uz priekšu. CCL maksā neatkarīgi no tā, vai uz stendiem ir, vai nav izvietotas reklāmas, tādējādi nodrošinot Domei stabilus un prognozējamus ieņēmumus. (Citi uzņēmumi maksā pēc fakta - tikai tad, kad gūst ieņēmumus no reklāmām - vai noteiktu procentu no apgrozījuma.) „Clear Channel Latvia” vienmēr veicis visus ar uzņēmējdarbību saistītos pienākumus, tostarp nodevu maksāšanu godprātīgi un saskaņā ar likumiem un noteikumiem. Nav bijis gadījums, kad nodevas netiktu samaksātas laikā, kā tas nereti notiek citiem vides reklāmas uzņēmumiem.

5) Aksenoka kungs vairākkārt pieminējis, ka minēto amatpersonu rīcība samazinājusi pilsētas budžeta ieņēmumus par 220 309 latiem. Mēģinot izprast šīs summas sastāvdaļas, arī CCL ir aprēķinājis, cik kopumā Dome būtu ieguvusi/zaudējusi, ja atlaide netiktu piešķirta un CCL maksātu nodevas tikai par eksponētajām kampaņām, nevis 365 dienas gadā. CCL grāmatvedības dati liecina, ka pie šādiem apstākļiem (ja sadarbības līgums netiktu noslēgts) uzņēmums šo divarpus gadu laikā būtu iemaksājis Domē vismaz par 18 tūkstošiem latu mazāk, kā arī nebūtu uzstādījis un 10 gadus apkalpojis augstas kvalitātes sabiedriskās tualetes par augstāk minētajām izmaksām. Izziņu par CCL veiktajiem nodevas maksājumiem Rīgas domei esam pieprasījuši arī no Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta.

Arī turpmāk esam gatavi tikties gan ar mēra kungu, gan citām amatpersonām, lai skaidrotu ar mūsu uzņēmuma darbu saistītus jautājumus pirms publiskas informācijas paušanas, kas šajā konkrētajā gadījumā ir negatīvi ietekmējis mūsu kompānijas reputāciju un uzņēmējdarbību.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!