Rīgas domes (RD) vairākums otrdien nolēma dibināt Rīgas Tūrisma attīstības biroju, kas nodarbošoties ar Rīgas popularizēšanu ārzemēs. RD tajā iegulda turpat 980 000 latu, bet trīs pārējie partneri - aviokompānija airBaltic, Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija un Latvijas Tūrisma aģentu asociācija – katra 2 000 latu. Bet nākamgad Ainārs Šlesers šajā veidojumā iecerējis ieguldīt vēl piecus miljonus nodokļu maksātāju naudas. Biroja vadītāja amatam profesionālis netiek meklēts, konkurss netiek sludināts, bet amatu piedāvā airBaltic prezidentam, līdzīga projekta izgāzējam Bertoltam Flikam*.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Kur te problēma, jautāsiet? Iebildes nav par mērķi. Tas ir atbalstāms, jo Rīga ir jāreklamē ārvalstīs. Par to nav strīda. Opozīcijas un sabiedrības iebildes izsauca procedūra, kā A.Šlesers rīkojas. Līdz ar to arī rodas pamatotas aizdomas, ka par ieguldīto naudu nevis Rīgu reklamēs, bet apmaksās LPP/LC priekšvēlēšanu kampaņu izdevumus. "Es labprāt piedalītos Live Rīga attīstīšanā, ja būs tāda iespēja", otrdien žurnālistiem teica Šlesera autors, reklāmists Ēriks Stendzinieks. Būs, Ērik, būs tāda iespēja. Tev vienmēr šādas iespējas rodas visur tur, kur A.Šlesers saimnieko. Tā tas daudzus gadus bija Satiksmes ministrijas sistēmā, bet tagad, acīmredzot, būs Rīgā. Bet man nav iebildes arī pret Ē.Stendzinieka kungu. Profesionālis un darbarūķis. Taču kādreiz būtu arī jāuzvar godīgā un atklātā konkursā.

Neizpratni rada arī fakts, ka miljona ieguldīšanai nav ne plāna, ne koncepcijas. Šā gada augustā RD Budžeta komisijas sēdē jautāju vicemēram, kad tiks sagatavots plāns šai Rīgas reklamēšanas iecerei? Šlesers solīja, ka septembra sākumā. Solīja un sameloja. Plāna nebija arī otrdien, kad vairākums RD šo ieceri atbalstīja. Šlesers savā uzrunā atkal solīja. Šoreiz, ka viss būs labi arī bez plāna.

Bet es iebilstu arī pret pieeju jautājuma risināšanai. Nav Rīgai jādibina jaunas struktūras un jāvairo birokrāti. Nauda bija atklātā konkursā jāpiešķir reklāmas kompānijai, kas piedāvātu kvalitatīvāko, efektīvāko, radošāko un apjomīgāko Rīgas reklamēšanas projektu. Viss, ko veic privātais sektors, vienmēr būs kvalitatīvāk, efektīvāk un lētāk. Bet Šlesers jau tādu pieeju neizskata, jo nav "paša interese" tik viegli iekļaujama.

*B.Fliks vēl nesen bija viens no biroja Inspiration Rīga vadītājiem. Šī nevalstiskā organizācija apņēmās popularizēt Rīgu kā biznesa un konferenču galamērķi.

Ekonomikas ministrija (EM) tās mērķu sasniegšanai biju piešķīrusi 270 000 latu. Kādi ir biroja darbības rezultāti? Nekādi. EM līgumu lauza un nu piedzen naudu no šiem blēžiem.

Šis ir autora viedoklis, kas var nesakrist ar "Delfi" redakcijas nostāju.
Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form