Spēja palīdzēt tiem, kam klājas visgrūtāk, ir viena no cilvēcības pazīmēm. Ekonomiskā situācija Latvijā nav spīdoša, un mums līdzās dzīvo tūkstošiem cilvēku, kam ir ļoti svarīga līdzcilvēku palīdzība. Pieņemu, ka ne viens vien viltvāržos vīlies cilvēks būs atmetis vēlmi jelkad palīdzēt citiem. Es aicinātu tā nedarīt, bet ziedot, to darot uzmanīgi.
Ikviens no mums sociālajos tīklos ik dienu saskaras ar palīdzības saucieniem - reizēm tie birst kā no pārpilnības raga. Svarīgi ir neapmulst un veltīt dažas minūtes, lai vēsu prātu novērtētu situāciju. Rosinu pievērst uzmanību vairākām lietām.
Pirmkārt, ziedošanas starpnieka - konkrētās labdarības organizācijas un tās amatpersonu vai dibinātāju reputācijai. Tā sniegs pārliecību, ka ziedojums patiešām nonāks līdz cilvēkam, kam vēlaties palīdzēt. Pavadot google.com pāris minūtes, ātri var noskaidrot, vai ar organizāciju saistītie cilvēki nav saistīti ar nepatīkamiem incidentiem jau iepriekš.
Otrkārt, ir svarīgi pievērst uzmanību lūguma pēc palīdzības autoram. Man uzticību viestu tikai tādi, kuru autors ir kāda no labi zināmajām labdarības organizācijām vai es zinu ziedojuma lūdzēju personiski. Ne mazāk svarīga ir caurspīdīga organizācijas darbība. Par to liecina kaut vai gada pārskati tās mājas lapā. Savukārt, Valsts ieņēmumu dienesta (VID) mājas lapā ir iespējams pārliecināties, vai organizācijai, kam vēlaties ziedot, ir sabiedriskā labuma statuss.
Tas nozīmē, ka organizācijas darbību ir novērtējis VID un atzinis par atbilstošu likumam, lai varētu sniegt nodokļu atlaides ziedotājiem.
Treškārt, ja runa ir par ziedojumiem internetā, ne mazāk svarīgi ir visi elementārie drošības pasākumi internetā, piemēram, lieki nedalīties ar saviem personas datiem, finanšu un citu sensitīvo informāciju. Tāpat jāpārliecinās, vai lūguma palīdzēt autors nav viltvārdis ar izdomātu profilu.
Noslēgumā aicinātu arī tos cilvēkus, kam nepieciešams ziedotāju atbalsts, vērsties pie labdarības iniciatīvām, kas ar labu darbu un gadiem ilgu pieredzi ir izcīnījušas ziedotāju uzticību. Tā būs arī lielāka iespēja būt sadzirdētam ziedotāju vidū un izvairīties no nepatīkamiem starpgadījumiem, kas, nenoliedzami, negatīvi ietekmē arī citas labdarības iniciatīvas.