Vakar, 9. maijā, būtu bijis jānoslēdzas mēnesi garajam interneta realitātes šovam E-World, kurā portāls DELFI piedalījās kā tehniskais pārraidītājs, nodrošinot web kameras un šova pārraidi internetā. Bet, kā jau zināms, viens no projekta dalībniekiem – Jurijs Koškins, projektu pameta jau sestdien – 4 dienas pirms tā oficiālajām beigām. Un, ja cerēto uzmanību projektam nepievērsa pats eksperiments, tad publiskā apvainojumu krusa, kas sekoja pēc t.s. projekta izgāšanās starp Juriju un organizatoriem, gan.

Pēc aiziešanas Koškins izsūtīja publisku paziņojumu, kurā pauda savu sašutumu par notikušo un nosauca projektu par lielu mānu, bet aiziešanu - par vienīgo pareizo lēmumu visā eksperimenta laikā, jo viņiem visu laiku esot bijusi jāslēpj patiesība par notiekošo.

Impulsu aiziet viņam deva sestdienas interaktīvais pasākums klubā La Rocca, kurā Koškinam vajadzēja piedalīties kā dīdžejam, spēlējot mūziku no dzīvokļa, kas caur web kamerām tika pārraidīta klubā. Tomēr Koškins esot "izslēgts". Iemesls - spēlētais bijis pārāk depresīvs.

Līdz tam pie projekta viņu turējušas trīs motivācijas – pirmkārt, nevēlēšanās nonākt konfliktā ar projekta rīkotājiem, kas "katru dienu mēģināja pārliecināt, ka Latvijas interneta veikali nav gatavi nopietnai tirdzniecībai", otrkārt, viņam bijis patiesi interesanti iepazīt savu draudzeni, treškārt – organizatoru dotais solījums un arī cerība, ka pēc tā beigām viņš saņems solīto naudu. Varbūt iemeslus pēc to svarīguma var sarindot arī pretējā secībā.

Pēc šī paziņojuma, projekta organizētājiem nekas cits neatlika kā rakstīt publisku atbildi, sevi attaisnojot. Kā galveno problēmu, kas noveda līdz eksperimenta nevēlamajam iznākumam, organizatori minēja Koškina negaidīto "komerciālo ķērienu". "Visā eksperimentā viņš saskatīja tikai naudas interesi, un uz mūsu lūgumiem veikt šo eksperimentu kopā ar mums atbildēja tikai ar smīnu," teikts izplatītajā paziņojumā. "Pienāca krīzes brīdis – mēs sapratām, ka esam kļūdījušies kandidāta izvēlē un ka Jurijs visu laiku tikai izlikās, ka viņu interesē pats projekts. Patiesībā viņš mēģināja no projekta iegūt personīgu labumu. Mēs viņam nevarējām dot budžetu, jo tagad mēs sapratām, ka būs neiespējami izsekot naudas pazušanai no kartiņas," apgalvo organizatori.

Tomēr "Esoft" izpilddirektors Vladislavs Hveckovics uzskata, ka eksperiments ir izdevies, "Esoft" nodrošinātā tehnika darbojusies nevainojami un kalpojusi kā laba reklāma firmai. Projekts esot piesaistījis pat lielāku uzmanību nekā bija rēķinājuši sponsori - 2 miljoni lapas atvēršanu, 270 tūkstoši apmeklētāju.

Pēc šīm “atklātajām” vēstulēm grūti pateikt, kurai no pusēm ir taisnība, un kura šī projekta rezultātā ko ieguvusi vai zaudējusi, - rakstītāju atklātības koeficients, iespējams, svārstās tikai atkarībā no Jurija izdevīguma - saņemt savu pelnīto vai nepelnīto, tomēr solīto, samaksu un organizatoru nepieciešamības glābt savu “seju”. Spriediet paši - oriģinālo Koškina vēstuli un pilnu organizatoru paziņojumu jūs varat izlasīt vēl joprojām eksistējošajā projekta lapā, kas šobrīd tiek reklamēta ar īpašu baneri “Koškins : organizētāji – E-World Fight” (Cīņa starp Koškinu un E-World organizētājiem).

Skatoties uz šo baneri, rodas ideja par vēl vienas versijas eksistenci – projekta negaidītais iznākums īsi pirms tā oficiālajām beigām un tam sekojošais strīds ir tikai reklāmas triks, lai atsvaidzinātu uz projekta beigām samazinājušos publikas interesi.

Vai šī strīda dēļ projekts uzskatāms par fiasko? Grūti spriest, jo, kā zināms, ‘slikta’ publicitāte nepastāv. Interese ir piesaistīta, interneta vide ir popularizēta. Par to, vai šis eksperiments ir izpildījis tā uzstādītos mērķus, jāspriež pašiem organizētājiem un eksperimenta vērotājiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!