Latvijas Rektoru padome nepiekrīt Inas Druvietes (JL) pārmetumiem izglītības un zinātnes ministrei Baibai Rivžai par ministres darbu attiecībā uz augstskolu nekustamajiem īpašumiem. Rektoru padomes priekšsēdētāja atzinīgi vērtē Rivžas veikumu ministres amatā.
I.Druvietes raksta (Druviete Ina, Investīcijas zināšanās vai simtmiljonu īpašumu privatizēšana par sertifikātiem? Diena, 24.05.2006.) autora izteiktie pārmetumi izglītības un zinātnes ministrei, akadēmiķei B.Rivžai var radīt aplamu priekšstatu par ministres sadarbību ar augstskolām. B.Rivža īsajā laikā kopš apstiprināšanas ministres amatā ir centusies padarīt ministriju atvērtu pret augstskolām, regulēšanas un inspicēšanas metožu vietā rosinot dialogu, ieklausoties augstskolu problēmās un meklējot tām operatīvus risinājumus.

Augstskolu attīstību līdz šim būtiski traucēja konceptuāli vienotas pieejas trūkums nekustamā īpašuma statusa jautājuma risināšanai. Nekustamo īpašumu racionāla izmantošana ir ļoti būtiska augstskolu attīstībai – labvēlīgas vides nodrošināšana augstākās izglītības iegūšanai un zinātnisko pētījumu veikšanai ir nozīmīgs faktors, rūpējoties par izglītības un pētījumu kvalitātes uzlabošanu.

Izglītības un zinātnes ministrija ir informējusi valsts augstskolas par iespējamiem risinājumiem un augstskolas ir nosūtījušas ministrijai savu viedokli par augstskolu nekustamo īpašumu apsaimniekošanas modeļiem. Ministre atbalstīja Rektoru padomes lūgumu ministrijas pārstāvjiem piedalīties Rektoru padomes 26.maija sēdē, lai informētu augstskolas par jauno nekustamo īpašumu apsaimniekošanas koncepciju. Rektoru padome 26.maijā plāno iepazīties ar ministrijas pārstāvju sniegto informāciju un vienoties par augstskolu lietošanā esošo valstij piederošo nekustamo īpašumu optimālāko apsaimniekošanas modeli.

Varu izteikt gandarījumu, ka izglītības un zinātnes ministre, akadēmiķe B.Rivža ir ķērusies pie ilgus gadus novārtā atstātā augstskolu nekustamo īpašumu jautājuma risināšanas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!