Foto: Ivo Perševics/ Robyworks

Latvijas rallija pilots Mārtiņš Sesks kopā ar stūrmani Renāru Franci šajā sezonā divos posmos, tostarp Latvijā notiekošajā "Tet Rally Latvia", startēs Pasaules rallija čempionātā (WRC) ar jaudīgo "Rally 1" klases automašīnu.

Sesks par dalību divos posmos parakstījis līgumu ar "M-Sport Ford" komandu, un viņa rīcībā šajās sacensībās būs "Ford Puma Rally 1" automašīna.

Pirmo posmu Sesks ar "Ford Puma" aizvadīs Polijā notiekošajā WRC posmā, un tur viņš startēs ar auto bez hibrīda tehnoloģijas, bet pēc tam "Tet Rally Latvia" viņa rīcībā būs automašīna "pilnā ekipējumā".

24 gadus vecais Sesks apstiprināts līdzdalībai "WRC Promoter GMBH" un "M-Sport Ford" jauno talantu programmā. Vispirms viņš piedalīsies "Orlen 80. Rally Poland" (27.-30. jūnijā) un ar pilnpiedziņas "Rally1 HYBRID" auto savā mājas posmā "Tet Rally Latvia" (18.-21.jūlijā).

Liepājnieku ekipāžai būs tikai nedaudz vairāk kā divi mēneši, lai sagatavotos debijas sacensībām pie WRC auto stūres. Seska starts divos WRC sezonas posmos iezīmē arī "WRC Promoter GMBH" pirmos soļus darbā ar jaunajiem pilotiem – jaunradītā atbalsta programma palīdz talantīgajiem sportistiem veidot tiltu un pakāpeniski virzīties no "Rally2" uz augstāko "Rally1" līmeni. Polijas posms noritēs pēc jaunajiem 2024. gada sacensību tehniskajiem noteikumiem, kas pieļauj startu ar nehibrīda "Puma Rally1" automašīnu, un ļaus sagatavojoties cīņai pēc mēneša gaidāmajā Latvijas posmā ar "Rally1 HYBRID" auto, tā izmantot pilnīgi visus pieejamos pakāpienus ceļā uz augstāko klasi.

Sesks 2020. gadā kļuva par FIA WRC junioru ieskaites vicečempionu, bet pērn par Eiropas rallija čempionāta (FIA ERC) vicečempionu. Aizvadītajās sezonās Sesks pierādīja sevi kā FIA ERC elites braucēju, izcili startējot uz grunts seguma. Duetā ar Renāru Franci divus gadus pēc kārtas uzvarēja "Tet Rally Liepāja", kas norisinājās uz līdzīgiem ceļiem kā šovasar gaidāmais "Tet Rally Latvia". 2023.gadā Sesks bija vienīgais, kurš uzvarēja divos ERC rallijos. Seska pilotētā ekipāža to paveica grants sacensībās Polijā un Latvijā. 2022. gadā Sesks uzvarēja visos "Tet Rally Liepāja" posmos, atkārtojot WRC leģendas Sebastjēna Lēba sniegumu, kurš to pašu paveica 2005. gadā "Tour de Corse".

"Aizvadītajās divās ERČ sezonās Mārtiņš ir parādīja ļoti atzīstamu sniegumu un kļuvis par cienīgu programmas kandidātu. Cīņas spars un uzvaras pērn ERČ Latvijas un Polijas posmos ļauj mums ticēt, ka ar laiku viņš kļūs par pastāvīgu WRC dalībnieku," prieku par latviešu autosportista iesaisti programmā pauž "WRC Promoter GMBH" vecākais sporta direktors Peters Tūls. "Mēs apzināmies nepieciešamību ieguldīt vairāk resursu, lai atbalstītu nākamo potenciālo WRC čempionu paaudzi un palīdzētu viņiem spert sarežģīto soli uz mūsu sporta veida augstāko līmeni."

"M-Sport Ford" komandas vadītājs Ričards Milleners pauž gandarījumu par iespēju sastrādāties ar Sesku, izmantojot jaunos 2024. gada tehniskos noteikumus: "Jaunie noteikumi ļauj startēt ar "Rally1" automašīnām bez hibrīda elementa. Tas ir ērts un arī finansiāli izdevīgs risinājums ne tikai Mārtiņam, bet nākotnē jebkuram citam spējīgam sportistam, un ļauj mums paplašināt "Rally1" dalībnieku loku. Mārtiņam ir iespaidīgs CV un viņš ir ideāls kandidāts jaunajai programmai. Debija Polijas posmā ar nehibrīda automašīnu ļaus viņam iemēģināt spēkus pirms sacīkstēm ar hibrīddzinēju savā mājas trasē "Tet Rally Latvia". Būs fantastiski redzēt Mārtiņa sāncensību ar elites pilotiem savu līdzjutēju priekšā, braucot ar labāko no rallija automobiļiem."

"Šis ir sapņa piepildījums, esmu bezgala pateicīgs par iespēju kopā ar M-Sport Ford rallija komandu un WRC Promotor GMBH celt savu izaicinājuma latiņu un iemēģināt Rally1 līmeni. Jāatzīst, ka joprojām to ir nepieciešams pateikt divreiz, lai pilnībā noticētu, ka drīz mēs startēsim ar Rally1 tehniku un sacentīsimies ar pasaules elites braucējiem," teica pats Sesks. "Ceļš līdz šim notikumam ir un būs ļoti daudzu cilvēku neizmērojams darbs, un visvairāk spēka un ticības tajā ir ieguldījusi mana ģimene. Sākot ar mana vectēva rīkotajām sacensībām tālajā 1965.gadā Liepājā, kas pārtapa teju pusgadsimtu garā rallija "Kurzeme" tradīcijā, līdz izcili organizētiem ERČ posmiem vairāk kā desmit gadu garumā un visbeidzot WRC posmam "Tet Rally Latvia" – tas ir visas Latvijas rallija sabiedrības darba vainagojums. Tāpēc iespēju piecdesmit deviņus gadus vēlāk braukt pa tiem pašiem ceļiem ar izcilāko tehniku, bet nu jau WRC posma statusā, vārdos ir grūti raksturot."

Arī "Tet Rally Latvia" direktors Raimonds Strokšs apliecina, ka Mārtiņa seska starts Latvijas posmā ar jaudīgo "Rally1" automašīnu ir bijis viens no viņa sapņiem: "Pasakot šo sapni skaļi, vienlaicīgi uzsākām darbu, kas noritēja teju pusotru gadu, – bet nevienu brīdi neatskatījāmies pār plecu vai pie sarežģījumiem nemetām šo ideju pie malas. Pārskatījām darāmos darbus, un turpinājām sarunas ar partneriem, kuriem šodien varu izteikt dziļu pateicību, – paldies, ka noticējāt un pievienojāties šīs vienreizējās idejas īstenošanā. Tikai mūsu kopdarbs ļauj šodien paziņot šī nesavtīgā darba rezultātu, kas pat pārsniedz sākotnēji iecerēto! Šī ir fantastiska apstākļu kombinācija, kur pirmo reizi Latvijā sarīkojot WRC posmu, mūsu vadošā ekipāžā tajā varēs startēt ar pašas augstākās kategorijas automašīnu. Mārtiņ, lai izdodas iepriecināt "Tet Rally Latvia" skatītājus – ne vien rallija fanus, kuri tavām gaitām sekojuši jau iepriekš, bet arī visus tos, kuri ar ralliju iepazīsies tikai šovasar."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!