Foto: Reuters/Scanpix/LETA
Kad olimpiskie atlēti dodas laukumā labot rekordus, viņi prezentē ne tikai savu valsti, bet ir arī reklāma uzņēmumiem, kuri ražo sporta apavus, peldkostīmus vai sporta tērpus, kuros tie sacenšas.

Sporta apģērbu zīmoli, kas sponsorē olimpiešus, lai tie reklamētu viņu apģērbu un apavus, reklamē, ka tieši viņu izsmalcinātie, augstās kvalitātes produkti uzlabo sportistu sniegumu, tajā pat laikā dažreiz tieši negatīvi ietekmējot atlētu rezultātus sacensībās tikai tamdēļ, lai reklamētu savu produktu. Ņemot vērā, ka miljardiem cilvēku visā pasaulē vēros šos atlētus, sportistu garderobei olimpiskajās spēlēs ir strikti ierobežojumi, kas ievērojami apgrūtina olimpiešu ikdienu.

Sacensību laikā olimpiskie atlēti valkā apģērbu, kuru ir ražojis viņu nacionālās komandas sponsors. Piemēram, ķīniešu volejbolisti laukumā ir redzami "adidas" treniņtērpos, jo vācu sporta apģērbu zīmols sponsorē Ķīnas Volejbola asociāciju. Lielākā daļa atlētu, kuri piedalās olimpiskajās spēlēs, nav plaši zināmi un tiem nav personīgie sponsori. Taču, ja atlētam ir personīgais sponsors, tipiski viņš laukumā dosies šī zīmola apavos, pat ja sportista treniņtērps ir no cita zīmola. Atklāšanas ceremonijas laikā, olimpiskajā ciematā un uz goda pjedestāla sportistu tērpus nosaka zīmols, kas sponsorē šīs valsts nacionālo olimpisko komiteju. Piemēram, Jamaikas sportisti olimpiskajās spēlēs uz goda pjedestāla kāpj ar "Puma" kurpēm, jo tas ir oficiālais Jamaikas Olimpiskās asociācijas partneris.

Sportistiem šie noteikumi bieži vien nozīmē vairākas tērpu maiņas vienu sacensību laikā.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!