Foto: EPA/LETA

"Šī ir mana mūža labākā diena,” pēc uzvaras Ungārijas GP izcīņā paziņoja Fernando Alonso. Ar šo uzvaru Alonso kļuva ne tikai par jaunāko pilotu F1 vēsturē, kam ir izdevies kāpt uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena, bet arī par pirmo spāņu pilotu, kas uzvar GP posmā. Fernando Alonso uzvara Hungaroringa trasē bija pārliecinoša un tādejādi spānis uzskatāmi parādīja “Renault” F1 komandas spēku un progresu.

Otrajā un trešajā vietā Ungārijā finišēja divi čempiona titula pretendenti: Kimi Raikonens un Huans Pablo Montoija. Savukārt čempionāta līderis Mihaels Šūmahers pēc vājā snieguma kvalifikācijā, nespēja reabilitēties arī sacīkstē un galarezultātā 8. vieta un viens punkts. Kopvērtējumā tagad ir izveidojusies ļoti interesanta situācija: pirmos trīs pilotus šķir tikai 2 punkti.

Sacīkstes startā Alonso ļoti pārliecinoši izmantoja savu sestdien izcīnīto pirmo starta pozīciju un izvirzījās vadībā. Tikmēr pagalam vājš starts padevās abiem “Williams” pilotiem. “Es visu darīju kā parasti, bet bija tāda sajūta, ka mašīnai aizmugurē būtu enkurs,” pēc sacīkstes startu komentēja Huans Pablo Montoija. Savukārt Marks Vēbers, startējot no trešā vietas, pēc pirmā līkuma jau bija otrais un turpmākajā sacīkstes gaitā nedaudz nobremzēja pārējos pilotus, kas līderim Alonso ļāva palielināt savu pārsvaru.

Otrajā līkumā no trases izslīdēja Ralfs Šūmahers, kurš startā bija zaudējis savas pirmās starta rindas priekšrocības un nokļuvis lielajā burzmā, nesavaldīja savu formulu. Faktiski Ralfam, kuram pirms Ungārijas GP apelācijas tiesa „10 pozīciju atņemšanu” aizstāja ar naudas sodu, tomēr nācās sacīksti sākt gandrīz no pašām beigām. Tas gan Šūmaheram jaunākajam netraucēja veiksmīgi cīnīties ar sāncenšiem un uz lielisku pitstopu stratēģiju pacelties līdz pat ceturtais pozīcijai.

Dramatisks moments atgadījās sacīkšu 19. aplī, kad starta-finiša taisnē nolūza Rubensa Barikello Ferrari formulas aizmugurējais kreisas ritenis un brazīlietis ietriecās aizsargbarjeras. Par laimi necieta ne pats pilots, ne trases darbinieki, kuriem nācās izvairīties no lidojošā riteņa, ne arī Montoija, kas tobrīd cieši sekoja “Ferrari” formulai. “Es tobrīd biju vienkārši pasažieris,” pastāstīja Barikello. “Balstiekārta salūza un man pazuda bremzes. Es vienkārši sēdēju un lūdzu Dievu, lai ar mani nekas neatgadās.”

Otrs Ferrari braucējs svētdien Hungaroringā bija pavisam nemanāms. Startējis no astotās pozīcijas, Šūmahers tur pat arī finišēja un to ne tuvu nevar uzskatīt par panākumu. Viņu apsteidza ne tikai zemāk startējušais Deivids Kulthards, bet arī jaunākais brālis Ralfs Šūmahers. Pie tam pašam pasaules čempionam tā arī neizdevās nevienā sacīkstes brīdī pārspēt objektīvi vājākos braucējus Trulli (“Renault”) un Vēberu (“Jaguar”). Ferrari komanda atzina, ka šī ir viena no vissliktākajā sacīkstēm pēdējos pāris gados.

Tikmēr pavisam pretēja noskaņa valdīja “Renault” nometnē. Alonso tagad ir pierakstījies prestižajā GP uzvarētāju klubiņā un pie tam kļuvis par pašu jaunāko tā biedru. 22 gadus vecais spānis ir pārspējis Brūsa Maklārena panākumu, kas turējās kopš 1959. gada. Ja līdz čempionāta izskaņai nebūtu atlikuši tikai 3 posmi, varētu apsvērt Alonso titula izcīnīšanas iespējas, tomēr pagaidām šis mērķis Renault ir jāatliek vismaz uz vienu gadu. Nākamā sacīkste notiks 14. septembrī ātrajā Moncas trasē, uz kuru “Ferrari” esot sagatavojuši saviem pretiniekiem pārsteigumu – jaunu aerodinamisko paketi. Cīņa par titulu tikai sākas.

Pasaules čempionāta Ungārijas posms:

1. Fernando Alonso (Spānija, "Renault") 1.39:01,460

2. Kimi Raikonens (Somija, "McLaren-Mercedes") +16,768

3. Huans Pablo Montoja (Kolumbija, "Williams-BMW") +34,537

4. Ralfs Šumahers (Vācija, "Williams-BMW") +35,620

5. Deivids Kulthārds (Lielbritānija, "McLaren-Mercedes") +56,535

6. Marks Vēbers (Austrālija, "Jaguar-Cosworth") +1:12,643

7. Jarno Trulli (Itālija, "Renault") + viens aplis

8. Mihaēls Šumahers (Vācija, "Ferrari") + viens aplis.

Pasaules čempionāta kopvērtējums pilotiem:

1. M. Šumahers 72 punkti

2. Montoja 71

3. Raikonens 70

4. R. Šumahers 58

5. Alonso 54

6. Rubenss Baričello (Brazīlija, "Ferrari") 49

7. Kulthārds 45

8. Trulli 24.

Pasaules čempionāta kopvērtējums komandām:

1. "Williams-BMW" 129 punkti, 2. "Ferrari" 121, 3. "McLaren-Mercedes" 115, 4. "Renault" 78, 5. "BAR-Honda" 15, 6. "Jaguar-Cosworth" 15.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!