BMX braucēji cerējuši uz pusfinālu un norāda uz smago Tokijas trasi
Foto: F64

Latvijas BMX riteņbraucēji Helvijs Babris un Vineta Pētersone pēc neiekļūšanas Tokijas olimpisko spēļu pusfinālā neslēpa, ka bija cerējuši pārvarēt ceturtdaļfināla barjeru. Abi sportisti arī norāda, ka šī bijusi smaga un gara trase, kas sarežģīja cīņu par vietu starp 16 labākajiem.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Trīs braucienu summā Babris savā ceturtdaļfināla grupā bija piektais, bet Pētersone bija sestā. No katras grupas pusfinālam kvalificējās četri labākie braucēji.

Tokijas olimpiskā trase ir garākā no superkrosa trasēm. Braucēji trasi veica vidēji par piecām sekundēm ilgāk nekā citur, bet sacensību dienā braucējiem nopietnu pārbaudījumu radīja arī brāzmainais vējš.

"Nebija tie labākie braucieni, bet kopumā esmu apmierināts. Neesmu pusfinālā, bet ir tā, kā ir, un esmu apmierināts. Pirmajos divos braucienos pieļāvu kļūdiņas, kas arī maksāja to pozīciju pusfinālā. Pirms trešā brauciena punktu starpība bija tik liela, ka grūti bija tikt pusfinālā," sacensību gaitu raksturoja Babris. "Trase patika. Ļoti gara. "Ieslēdzoties" pēc otrās virāžas varēja just, ka kājas ir jau "pilnas". Pēdējās divas taisnes grūtas. Trase patīk, vējš šodien man netraucēja. Man trāpījās bezvējš. Āķīgās vietas bija treniņos piešautas un vējš neko baigi neietekmēja."

Babris atzīst, ka šī bijusi garākā trase, kurā līdz šim braukts. Runājot par braucieniem, sportists izcēla otro, kas viņam padevies vislabāk, bet kopumā varējis braukt agresīvāk un vairāk iet virsū konkurentiem.

Šajās olimpiskajās spēlēs mainīta sacensību sistēma BMX riteņbraukšanā. Ceturtdaļfinālā katrā grupā ir pa sešiem, nevis astoņiem braucējiem, un četri labākie tiek pusfinālā. "Ar sešiem braucējiem punkti bija ļoti tuvu starp konkurentiem un katrs brauciens bija svarīgs. Pirmie divi braucieni nesanāca tik labi, līdz ar to trešais neko nemainīja.

Arī Pētersone norādīja uz trases garumu, kas ļoti daudz ietekmēja. "Fiziski ir smagi. Dažas sekundes trasē, un to daudz vairāk var just. Šodien bija arī vējaina diena. Tās dažas sekundes, kas aplī nāk klāt, ļoti jūt nākamajos braucienos, salīdzinot ar citām sacensībām. Cita atjaunošanās, kājas ir daudz smagākas uz katru apli. Trase prasa daudz spēka."

"Trase ir braucama, liela un smaga, bet visām sāncensēm vienāda. Darīju, ko varēju," uzsver Latvijas sportiste. "Lai arī uz olimpisko zeltu necerēju, iekšā bija cerība uz pusfinālu – domāju, ka spēšu kvalificēties otrajai dienai. Lai arī tie braucieni nebija tie labākie, bet neteikšu, ka arī sliktākie. Centos parādīt maksimumu, bet neesmu pārliecināta, ka man tas izdevās. Smaga sajūta. Tas viss ir jāpārdomā, jāpieiet ar vieglāku prātu. Mērķis ir nākamā olimpiāde, tas bija tikai ieskrējiens. Ne tikai nākamajai olimpiādei, bet jāgatavojas nākamajiem startiem, piemēram, pēc trīs nedēļām ir pasaules čempionāts. Olimpiskās spēles bija liels apgaismības brīdis."

Pētersone atzīst, ka visi trīs braucieni nav bijuši tie "tīrākie", bet pēdējais brauciens bijis labākais viņas sniegumā. "Bet tas arī nedeva pietiekami daudz, lai kvalificētos TOP 16 un nākamajai dienai. Pirms trešā brauciena bijām trīs meitenes ar vienādu punktu. Mana kvalificēšanās vai nekvalificēšanās izšķīrās pēdējā braucienā. Atdevu visus spēkus. Pēdējais aplis bija labākais, bet ar to nepietika."

Pirms trešā brauciena Pētersones grupā bija ilgāka pauze, tomēr tas Latvijas BMX braucēju nav izsitis no līdzsvara. "Centos koncentrēties un ar mierīgu prātu pieiet braucienam. Uz pirmo un otro braucienu bija jūtams stress, olimpiskais slogs. Tās ir mana mūža lielākās un grūtākās sacensības. Grūtākais starts, kas līdz šim bijis."

"Ja pēdējais brauciens bija labākais aplis, tur neko vairāk nevarēju, tad otrajā nedaudz sakodu zobus, ka trešo taisni neuzlecu. Varēju pietuvoties Francijas braucējai un pacīnīties. Tā bija nepatīkamā puse. Kopumā rezultāts neizskatās tāds, kā gribētu redzēt. Neteiktu, ka varētu daudz ko vairāk izdarīt," piebilda Pētersone.

Tags

Tokijas olimpiskās spēles Helvijs Babris Tokija 2020 BMX Olimpiskās spēles Riteņbraukšana
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form