Ķibermanis pēc pasaules čempionāta pirmās dienas iesaistās cīņā par medaļām
Foto: EPA/Scanpix/LETA

Latvijas bobsleja pilota Oskara Ķibermaņa ekipāža sestdien Altenbergas trasē pēc pirmajiem diviem braucieniem ierindojas ceturtajā vietā, neraugoties uz to, ka pirmajā braucienā viņš devās kā priekšpēdējais. Savukārt Oskars Melbārdis ieņem sesto vietu.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Tā kā šajā sezonā Ķibermanis piedalījās tikai vienās sacensībās četrinieku konkurencē, viņam bija tikai 23. starta numurs. Ķibermanis, Dāvis Spriņģis, Matīss Miknis un Krists Lindenblats savu pirmo braucienu aizvadīja pietiekami solīdi, taču viena izteikta kļūda neļāva pakāpties augstāk par sesto vietu. Savukārt otrajā braucienā šo kļūdu izdevās izlabot, kas veicināja rezultāta uzlabošanos. Ķibermanim bija otrais labākais rezultāts otrajā braucienā.

Divu braucienu summā Ķibermanis pakāpās uz ceturto vietu, no bronzas medaļas pozīcijas atpaliekot 0,11 sekundes. Savukārt līderim Frančesko Frīdriham latvieši zaudē 0,82 sekundes.

Savukārt Melbārdis startēja ar Edgaru Nemmi, Lauri Kaufmani un Intaru Dambi, un pēc pirmā brauciena viņi ierindojās astotajā vietā. Arī šī Latvijas ekipāža otrajā braucienā pakāpās divas vietas uz augšu, ieņemot sesto vietu. Līdz medaļu pozīcijām Melbārdim trūkst 0,47 sekundes.

Frīdrihs pēc pirmās sacensību dienas ieņem pārliecinošu līderpozīciju, bet austrietis Rafaels Maiers viņam piekāpjas 0,38 sekundes. Trešajā pozīcijā ierindojas cits vācietis Johaness Lohners (+0,71).

Svētdien risināsies divi izšķirošie braucieni.

Portāls "Delfi" piedāvāja sacensību teksta tiešraidi, kurā var lasīt detalizētu notikumu aprakstu.

Pasaules čempionāts bobslejā Altenbergā, četrinieku ekipāžas
Rezultāti pēc diviem braucieniem: 
Frīdrihs izmantoja iespēju nostiprināt savu vadību, un viņš aizvadīja teicami arī otro braucienu. Braucienā viņa rezultāts bija 54,26 sekundes, bet summā viņš ir līderis ar 1:48,04.
Austrijas sportista Maiera ekipāža iesāka divu līderu cīņu, taču spriedzi viņš neizturēja. Maiers brauca kļūdaini, bija daudzas sānslīdes, bet otrajā braucienā tikai trešais rezultāts (54,56). Summā viņa pārsvars pār Lohneru šobrīd ir 0,33 sekundes.
Vācijas otrā ekipāža, kuru pilotē Lohners, savu otro braucienu aizvadīja vājāk nekā Ķibermanis. Otrajā braucienā viņam par 0,12 sekundēm lēnāks rezultāts nekā latvietim, kas divu braucienu summā Ķibermanim ļāva deficītu sadeldēt līdz 0,11 sekundēm. Lohners šobrīd līderis ar rezultātu 1:48,75.
Kanādas pilots Kripss ar saviem stūmējiem startēja 5,19 sekundēs, un līdz trases vidum viņa 0,12 sekunžu pārsvars bija sadilis. Trases beigu daļā rupja kļūda viņam neļāva saglabāt savu pozīciju. Kripss bija par 0,03 sekundēm lēnāks nekā Ķibermanis.
Vācija trešā ekipāža Hāfers startā bija lēnāks nekā pirmajā braucienā (5,27). Arī brauciena turpinājums viņam bija vājš, bija redzamas daudzas kļūdas, kas ļāva abiem Latvijas pilotiem pakāpties uz augšu. Hāfers Ķibermanim zaudē +0,41.
Ķibermanis, Spriņģis, Miknis un Lindenblats arī otrajā braucienā startā ieskrējās 5,13 sekundēs. Trasē Ķibermanis uzlaboja savu sniegumu, labāk izbrauca devīto virāžu un uzrādīja ātrāko rezultātu gan braucienā (54,41), gan summā (1:48,86).
Lai arī Gaitukevičs no Krievijas ar savu komandu startā atkal ieskrējās 5,17 sekundēs, jau pirmajās virāžās viņš kļūdījās. Beigu daļa arī bija kļūdaina, kas viņu atmeta aiz Melbārža un Vona (+0,19).
Melbārdis, Nemme, Kaufmanis un Dambis trasē devās 5,53 sekundēs, kas ir par 0,01 sekundi lēnāk nekā pirmajā braucienā. Pauze pirms brauciena Melbārdi neietekmēja, viņš demonstrēja labu sniegumu un finišēja ar labāko rezultātu gan braucienā (54,71), gan summā (1:49,22)
Pirms Melbārža trasē ir pauze. 
Šveices ekipāža ar pilotu Frīdli otrajā braucienā piedzīvoja izgāšanos. Pēc 5,24 sekunžu starta viņš brauca ļoti kļūdaini līdz trases beigu daļā piedzīvoja kritienu, ar kamanu uz sāniem ieslīdot finišā. Neraugoties uz to, Frīdli finišēja priekšpēdējā vietā (+0,94).
Trasē devās pirmā brauciena TOP 10 braucēji. Fogts ar savu komandu startēja 5,29 sekundēs, trases augšdaļu viņš veica ļoti līdzvērtīgi ar Vonu, bet beigu daļā sīki atsitieni pret apmali neļāva saglabāt vietu labāko desmitniekā (+0,04).
Lielbritānijas pilots Hols startā bija par 0,06 sekundēm lēnāks nekā pirmajā braucienā (5,33), bet trasē viņš pieļāva kļūdas un sānslīdes, kas viņu atmeta uz piekto vietu (+0,26).
Dienvidkorejas pilots Vons atkārtoja līdz šim ātrāko laiku otrajā braucienā, kas ļāva saglabāt pārsvaru pār Springu. Neraugoties uz 5,29 sekunžu starta laiku, viņš pēc diviem braucieniem ir vadībā ar 0,14 sekunžu pārsvaru pār Kanādas pārstāvi – 1:49,40.
Itālijas pilota Baumgārtnera ekipāža izvairījās no rupjām kļūdām, taču vājais starts (5,30) neļāva nosargāt pozīciju. Otro braucienu itālietis noslēdza 0,02 sekundes aiz Springa.
Andrianova rezultātu otrajā braucienā nespēja uzlabot arī Springs, taču tik un tā viņš summā nosargāja savu pozīciju. Trasē Kanādas pārstāvis demonstrēja labas trajektorijas, ļoti rupjas kļūdas nebija, bet rezultāts 1:49,54 ļāva saglabāt pagaidu līderpozīciju.
Rumānijas bobsleja pilots Tentea pēc 5,33 sekunžu starta otrajā virāžā pieļāva rupju kļūdu. Zaudēto viņam atgūt neizdevās, un finišā Rumānijas komanda noslīdēja uz ceturto vietu (+0,15).
Cita krieva Stuļņeva ekipāža ar labi veiktu trases beigu daļu nosargāja savu pozīciju, summā Dīnam finišējot priekšā par 0,05 sekundēm (1:49,65).
Lielbritānijas pilots Dīns pēc 5,27 sekunžu starta aizvadīja labu braucienu. Pēc apļa virāžas bija atsitiens pret apmali, bet finišā viņš iebrauca priekšā Andrianovam, lai arī braucienā bija lēnāks. Viņa rezultāts 1:49,70 minūtes, kas par 0,01 sekundi ātrāk nekā krievam. 
Dienvidkorejas ekipāža ar pilotu Suku savā otrajā startā bija vēl lēnāki – 5,35 sekundes. Līdz trases vidum brauciens bija pietiekami labs, bet pēc tam divas reizes ekipāža bija tuvu kritienam. Līdz ar to viņš atkrita aiz Treihla (+0,89).
Krievs Andrianovs trasē devās nākamais, un startā viņa ekipāža uzrādīja 5,21 sekundi ātru ieskrējienu. Arī viņš uzlaboja savu rezultātu braucienā un summā atrāvās no Treihla līdz 0,22 sekundēm. 
Austrietis Treihls ar saviem stūmējiem otrajā braucienā startā bija daudz lēnāki – 5,41 sekundes. Taču viņš savu brauciena rezultātu uzlaboja, lai arī viņa sniegums trasē bija tālu no perfekta. Rezultāts summā Treihlam ir 1:49,92 minūtes.
Sākas 2. brauciens!
Otrā brauciena starts pulksten 18:05.
Pirmā brauciena rezultāti:
Pirmais brauciens noslēdzās ar šveicieša Foladora braucienu, bet viņš palika pēdējais. 24. (+1,48).
Sandis Prūsis intervijā LTV7 pēc pirmā brauciena: "Ķibermanim brauciens bija slikts, ar devīto virāžu joprojām mokās. Melbārdis nobrauca labi, līdzīgi kā divniekos. Komanda ir nepieredzējusi, tas ietekmē rezultātu."
Ķibermanis, Spriņģis, Miknis un Lindenblats uzradīja trešo ātrāko starta laiku, trasē dodoties 5,13 sekundēs. Trases augšdaļā bija sīkas kļūdas, pirmajā taisnē kamanas saslīdēja, bet pēc tam viņš brauca pietiekami precīzi. Finišē viņam sestā vieta un 0,67 sekunžu deficīts pret līderi. Ņemot vērā viņa starta numuru, rezultāts nav slikts. Iespēja ieķerties cīņā par bronzu vēl ir. Līdz ar to Melbārdis šobrīd atbīdīts uz astoto vietu.
Vēl pirms Ķibermaņa trasē devās krievs Andrianovs, kurš ar saviem stūmējiem uzrādīja sesto starta laiku (5,20). Tomēr viņa kamanām nebija laba ātruma, bet trases beigās rupja kļūda viņu atmeta līdz 18. vietai (+1,18).
Austrijas ekipāža ar pilotu Treihlu priekšgalā trasē devās 5,32 sekundēs, taču trasē viņš spēja apsteigt tikai trīs pilotus (+1,29).
Šveices pilots Fogts pēc 5,27 sekunžu starta trasē kamanas vadīja ļoti labi, izvairoties no rupjām kļūdām. Viņš finišā iebrauca aiz sava tautieša Frīdli, ieņemot devīto vietu, bet līderim viņš zaudē 0,84 sekundes.
Korejietis Vons ar saviem stūmējiem no starta līdz finišam līdzīgi cīnījās ar Holu. Vizuāli viņa brauciens šķita “tīrāks”, bet finišā viņš ar britu dalīja devīto vietu.
Lielbritānijas ekipāža ar pilotu Holu startēja 5,27 sekundēs, bet trasē bija izteikta kļūda taisnē, kad kamanas bija šķērsām trasei. Taču kamanas viņam labi slīdēja, kas ļāva apsteigt Baumgārtneru, ieņemot devīto vietu (+0,87). Pēcāk rumānis Tentea finišēja 12. vietā (+1,02).
Kanādas pārstāvis Springss startēja 5,25 sekundēs, braucienā viņam bija divas rupjas kļūdas, vēlu izejot no virāžām taisnē. Līdz ar to kamanas saslīdēja. Viņam bija tieši sekundi lēnāks rezultāts nekā Frīdriham, kas dod desmito vietu.
Sacensību turpinājums bija diezgan neizteiksmīgs, un arī de Bruins no Nīderlandes nespēja apsteigt nevienu konkurentu, viņš bija vēl 0,01 sekundi lēnāks nekā Heinrihs. Savukārt Itālijas pilota Baumgārtnera ekipāža ielauzās labāko desmitniekā. Brauciens viņam bija kļūdas, tomēr svarīgās ekipāžas veica precīzi. Finišā viņam devītā vieta (+0,98).
Čeham Dvoržākam brauciens bija ļoti kļūdains, flirtējot arī ar kritienu. Līdz finišam viņš tika, taču pārliecinoši pēdējais (+1,33). Nākamais trasē devās francūzis Heinrihs ar saviem pilotiem, un viņa rezultāts bija vēl vājāks (+1,40).
Pirms Melbārža trasē devās krievs Stuļņevs, bet viņš brauca ar rupjām kļūdām, kas ietekmēja kamanu ātrumu. Finišā viņš iebrauca 1,1 sekundes lēnāk nekā Frīdrihs, ieņemot astoto vietu.
Melbārža ekipāža trasē devās 5,22 sekundēs, bet jau pēc pirmās virāžas bija saredzama sānslīde. Turpinājums pieredzējušajam Latvijas pilotam bija pietiekami labs, taču ar to nepietika, lai tiktu TOP 5. Latviešiem septītā vieta (+0,73).
Trešā Vācijas ekipāža, kuru pilotēja Hāfers, sarežģīja sev cīņu par godalgām. Startā rezultāts bija 5,25 sekundes, brauciens vizuāli nebija slikts, tomēr finišā viņš iebrauca piektajā vietā, līderim piekāpjoties 0,64 sekundes/
Krievs Gaitukevičs un viņa stūmēji ieskrējās 5,17 sekundēs. Brauciens bija kļūdains, taču ilgu laiku viņam rezultāts bija līdzīgs ar Kripsu, bet beigās viņš viņam piekāpās un līderim zaudēja 0,68 sekundes.
Vēl viens medaļu pretendents Lohners trasē devās 5,15 sekundēs, taču trases augšdaļu viņš veica diezgan neprecīzi. Arī trases lejasdaļā bija atsitiens pret apmali, bet finišā 0,44 sekunžu deficīts Frīdriham.
Kanādas pilota Kripsa ekipāža bija diezgan tālu no līderiem, un viņa brauciena kvalitāte bija ievērojami zemāka. Finišā kanādieši iebrauca 0,55 sekundes lēnāk.
Austrieša Maiera ekipāža trasē devās 5,12 sekundēs, un viņš pilnībā izmantoja Frīdriha kļūdu startā. Visas trases garumā viņam nebija nopietnas kļūdas, atsitieni pret apmali bija paralēli pret kamanām. Finišā viņš iebrauca tikai 0,08 sekundes lēnāk.
Šī brīža dominējošākais bobslejists Frančesko Frīdrihs ar saviem stūmējiem startā ieskrējās 5,03 sekundēs, taču, visiem lecot kamanās, kamanas saslīdēja un ietriecās apmalē. Turpinājumā Frīdrihs brauca pārliecinoši, kļūdas nebija saskatāmas, kas ļāva uzrādīt rezultātu 53,78 sekundes.
Korejieša Suka ekipāža ieskrējās tikai 5,33 sekundē. Taisnē viņam kamanas pamatīgi saslīdēja, tomēr ar šo kļūdu un vājāku startu viņš spēja atkārtot Dīna rezultātu.
Lielbritānijas pilota Dīna starta ieskrējiens bija 5,25 sekundes, viņa brauciens bija ievērojami vājāks. Ātrums bija lēnāks, un rezultāts bija par 0,32 sekundēm sliktāks.
Sacensības atklāja Šveices ekipāža ar pilotu Frīdli, kurš trasē devās ar 5,21 sekundes ieskrējienu. Trasē viņam bija sānslīdes un atsitieni, lielākais ātrums tika sasniegts 131 km/h, bet rezultāts finišā 54,57 sekundes.
Sacensības sākušās!
Melbārdis startēs kopā ar stūmējiem Edgaru Nemmi, Lauri Kaufmani un Intaru Dambi, un trasē dosies ar 11. starta numuru. Savukārt Ķibermaņa kamanas iestums Dāvis Spriņģis, Matīss Miknis un Krists Lindenblats, viņš trasē dosies priekšpēdējais, 23.
Ķibermanim pasaules čempionātam kvalificēties nebija viegli, jo viņš šajā sezonā piedalījās tikai vienās no četrām sacensībām. Tomēr darbs aizkulisēs ļāva pārliecināt starptautisko federāciju. 
Tik neveiksmīgs pasaules čempionāts bobslejā un skeletonā Latvijas izlasei nav bijis, jo pēc bobsleja divnieku un visām skeletona sacensībām latvieši joprojām ir bez medaļām. Tomēr viss vēl nav zaudēts, un Oskars Ķibermanis un Oskars Melbārdis vēl dosies cīņā.   

Tags

Bobslejs Oskars Ķibermanis Oskars Melbārdis
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form