Rīgā strādājošie restorāni un citas sabiedriskās ēdināšanas vietas šogad, visticamāk, piedzīvos uzplaukumu, jo palēnām pieaug naudas daudzums iedzīvotāju maciņos, un galvaspilsētā ir gaidāms ārvalstu viesu straujš pieplūdums, prognozē restorānu jomas eksperti.

Pēc viņu paustā, galvenais faktors, kura dēļ ēdināšanas uzņēmumi var gaidīt apmeklētāju skaita pieaugumu, ir tas, ka šogad Rīga ir Eiropas kultūras galvaspilsēta.

"Tas noteikti vairos tūristu interesi par Rīgu, sevišķi vasaras sezonā, kad norisināsies daudzi kultūras pasākumi, tostarp Pasaules koru olimpiāde. Tās ir ļoti labas ziņas ēdināšanas uzņēmumiem, jo tiem būs jāuzņem lielāks gardēžu pulks," ir pārliecināts Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācijas (LVRA) Restorānu nodaļas vadītājs Kaspars Bahmanis.

Daudzsološs solās būt ne tikai šis gads, sevišķi vasaras sezona, bet arī 2015.gads, jo tad Latvija pirmos sešus mēnešus būs Eiropas Savienības prezidējošā valsts. Tas nenoliedzami izraisīs ārvalstu viesu pieplūdumu, stimulējot viesmīlības nozares izaugsmi, kas savukārt būs ieguvums valsts ekonomikai kopumā, sacīja restorāna "Aqua Luna" pārstāve Jeļena Kašina.

Ēdināšanas nozari Rīgā un Latvijā kopumā jau vairākus gadus labvēlīgi ietekmē ekonomikas spraigā atkopšanās, kā dēļ palēnām, taču pieaug iedzīvotāju pirktspēja, kā arī tūrisma kāpums, ko lielā mērā veicina LVRA un citu tūrisma jomas asociāciju aktivitātes dažādās izstādēs ārzemēs, viņš piebilda.

Centrālās statistikas pārvaldes dati rāda, ka ēdināšanas nozares kopējais apgrozījums ir palielinājies vairākus gadus pēc kārtas. 2012.gadā salīdzinājumā ar 2011.gadu nozares apgrozījums pieauga par 23%. Dati par 2013.gadu pagaidām vēl nav apkopoti.

Saskaņā ar Rīgas Tūrisma attīstības biroja (RTAB) aplēsēm 2014.gadā ārzemju viesu skaits Latvijas galvaspilsētā varētu sasniegt pat divus miljonus - pieaugot tūristu skaitam, augs arī pieprasījums pēc vairākiem pakalpojumiem, tostarp pēc ēdināšanas pakalpojumiem.

Viņa pastāstīja, ka jau tagad esot vērojams eiro ieviešanas pozitīvais iespaids uz ēdināšanas jomu - arvien vairāk pirktspējīgu cilvēku no citām Eiropas Monetārās savienības zemēm iegriežas Latvijā un Rīgā, jo tagad viņi var labāk salīdzināt gan preču, gan pakalpojumu cenas.

Turīgo rietumzemju ceļotāji, kas viesojas arī mūsu restorānā, ir patīkami pārsteigti, uzzinot, ka Latvijā var izbaudīt ne tikai unikālas kultūrvēsturiskās vērtības un skaistu dabu, bet arī izcilas kvalitātes mūsdienīgu maltīti, apkalpošanu un atmosfēru, taču par pievilcīgākām cenām nekā daudzviet Eiropā, stāstīja "Aqua Luna" pārstāve.

"Lai gan mūsu restorāns durvis vēra pavisam nesen - pērnā gada vasarā -, tam jau izveidojies stabils cienītāju pulks. Restorāna bieži viesi ir arī pārtikuši ļaudis no eiro zonā neietilpstošās Dānijas, Norvēģijas un Krievijas, kuri slavē mūsu pakalpojumus. Pieaugot šādu maksātspējīgu klientu pulkam un Latvijas iedzīvotāju pirktspējai, varam cerēt uz apgrozījuma pieaugumu un uzņēmuma turpmāku attīstību, " viņa norādīja.

Restorāna pārstāve tomēr uzsvēra, ka Latvijas ēdināšanas uzņēmumi nedrīkst ieslīgt pašapmierinātībā, tiem ir augstu jātur kvalitātes latiņa un jāattīsta savi pakalpojumi, lai būtu pievilcīgi gan vietējo, gan ārvalstu klientu acīs.

"Jāatceras, ka mūsdienu prasīgais patērētājs vēlas saņemt nevis vienkārši produktu, bet īpašu produktu īpašos apstākļos. Viņš vēlas piedzīvot vēl nebijušas izjūtas un pārsteigumu. Tāpēc patlaban ēdināšanas uzņēmumiem par vienu no galvenajiem uzdevumiem ir jāizvirza produkta un pakalpojuma pilnveidošana, radot īpašu gaisotni un vidi, lai harmoniski apvienotu piedāvāto produktu un pakalpojumu ar atpūtu un izklaidi, kā arī jaunām un oriģinālām idejām," ir pārliecināta Jeļena Kašina.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!