Projektu atbalsta
Sponsor Logo
Foto: DELFI

'airBaltic' aizkulisēs: kā maltīte nonāk uz lidmašīnas klāja 

Ar dažiem klikšķiem pirms lidojuma pasūtot maltīti, mēs pat nenojaušam, cik rūpīgi plānots un līdz sīkākajai detaļai precīzs un pārdomāts darbs notiek lidostas "Rīga" aizkulisēs, lai maltīte pie mums jau uz lidmašīnas klāja nonāktu baudāma gan ar garšas kārpiņām, gan acīm.

Pēc tam, kad, sekojot izstrādātajai ēdienkartei,  "LSG Sky Chefs" virtuvē lidostā "Rīga" maltīte pagatavota, notiek komplektācija – ņemot vērā pasūtījumu skaitu, viss tiek sakārtots tā saucamajos "troļos". Tos, sekojot drošības instrukcijām, aizblombē un tad nogādā uz lidmašīnām. 

Ik dienas lidostā "Rīga" darbojas astoņi "LSG Sky Chefs" kravas auto, kas transportē ēdienu no lidostas virtuves uz lidmašīnām. Tā kā viens no aviācijas nozares atslēgvārdiem ir precizitāte, arī ēdiena piegāde ir skrupolozi plānots process, kam perfekti jāiekļaujas lidmašīnas sagatavošanā nākamajam lidojumam – nekas nedrīkst kavēties, jo tad ķēdītes reakcijā var aizkavēties citi starp reisiem veicamie darbi.

Maltīšu piegāde lidmašīnām norit 24/7, pielāgojoties lidojumu grafikiem un pasūtījumiem. "LSG Sky Chefs" pārstāvju aplēses liecina, ka dienā lidostas "Rīga" virtuvē viņi sagatavo un izvadā trīs arpus tūkstošus maltīšu, un maltīšu piegādes procesā uz lidmašīnām dienā ir iesaistīti vairāk nekā 50 cilvēku.  

Ēdienu piegādes auto kravas kasti iespējams pacelt līdz pat 6,2 metru augstumam. Foto: Markuss Brieze, "airBaltic"

Maltīšu iekraušana vienā lidmašīnā aizņem vidēji divdesmit minūtes, bet vasaras sezonā var gadīties situācijas, kad vienas stundas laikā maltītes jāpiegādā līdz pat 30 reisiem. 

Pēc nonākšanas lidmašīnā rūpes par piegādātjiem produktiem uzņemas lidojumu pavadošie stjuarti, kuri karstās maltītes pirms pasniegšanas uzsilda īpašā krāsniņā, un tad jau tās tiek pasniegtas pasažierim.

Latvijas nacionālā aviokompānija “airBaltic” saviem pasažieriem piedāvā svaigu, garšīgu un kvalitatīvu ēdienu par izdevīgu cenu. Lai ceļojuma baudīšana sāktos jau lidmašīnā, pasažieriem pirms lidojuma ir iespēja iepazīties ar ēdienkarti un veikt pasūtījumu, no bagātīgā piedāvājuma izvēloties savai gaumei un prasībām atbilstošāko maltīti.

Projekta ''Restorāns mākoņos'' veidotāji: saturs – Kristīne Melne, Andra Čudare, foto – Kārlis Dambrāns, video – Patriks Pauls Briķis, Miks Siliņš, dizains – Natālija Šindikova, izstrāde – Nikolajs Trubačistovs, projekta vadītājas – Žanete Zīlīte, Liene Lacberga, Kristīne Melne.
Informējam, ka DELFI portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē.