Analītiskā kompānija "Forrester Research" prognozē, ka interneta mūzikas dienesti kļūs arvien populārāki un izspiedīs no tirgus kompaktdiskus (CD).
Pēc ASV datorkompānijas "Apple" muzikālā veikala "iTunes Music Store" atvēršanas internetā d arbu pie mūzikas dienestu izveides ir sākušas datorfirmas "Hewlett-Packard", "Dell", "Microsoft" un pat mazumtirdzniecības gigants "Wal-Mart" un atspirdzinošo dzērienu ražotājs "Coca-Cola".

"Forrester Research" analītiķi uzskata, ka 2004. gadā ASV internetā pārdoto mūzikas ierakstu tirgus vērtība būs 300 miljoni ASV dolāru (161,1 miljons latu). Viņi prognozē, ka jaunais mūzikas tirdzniecības modelis pamazām ieviesīsies arī citos pasaules reģionos. Kompānijas "Coca-Cola" interneta mūzikas veikals jau sācis darboties Lielbritānijā.

"Forrester Research" arī sagaida, ka jau gada beigās puse no interneta mūzikas veikaliem tiks slēgti, jo nespēs izturēt sīvo konkurenci. Savukārt kompānijas, kurām izdosies palikt tirgū, pakāpeniski mainīs mūzikas industrijas tēlu, un, pieaugot interneta mūzikas dienestu popularitātei, strauji saruks pieprasījums pēc kompaktdiskiem.

"Forrester" prognozē, ka 2008. gadā trešdaļu no visiem ASV pārdotajiem mūzikas ierakstiem pārdos caur internetu. Savukārt Rietumeiropā interneta mūzikas veikalos pārdos apmēram 20 procentus no kopējā mūzikas ierakstu pārdošanas apjoma.

Turklāt analītiskā kompānija secinājusi, ka augstākās klases aparatūras cienītāji priekšroku dod augstāk attīstītajiem "Super Audio CD" un "DVD Audio" formātiem, nevis kompaktdiskiem.

Tādēļ kompaktdisku noiešana no mūzikas skatuves ir tikpat neizbēgama kā kasešu un plašu pakāpeniskā izzušana pēc CD parādīšanās, secina portāls "Compulenta".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!