Foto: Publicitātes foto
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) prezentēja informatīvi izglītojošo kampaņu „Esi reāls!”, kuras mērķis ir veidot izpratni par influenceru (ietekmētāju) mārketingu un veicināt kritisko domāšanu.

PTAC informē, ka ne visi sociālo tīklu lietotāji apzinās ierakstu potenciāli komerciālo dabu, jo ne visi influenceri godprātīgi ziņo par saņemto samaksu vai citā veidā iegūto materiālo labumu no publicētā satura pasūtītāja. Tas ir būtiski, jo, lai lemtu par reklamētās preces vai pakalpojuma iegādes nepieciešamību, sekotājiem jādod iespēja saturu izvērtēt kritiski. Tādēļ ar šo kampaņu PTAC aicinās pielietot kritiskās domāšanas principus un izvērtēt sociālo tīklu satura patiesumu, lai patstāvīgi atšķirtu apmaksātu saturu no neatkarīga un nepakļautos tirgotāju vai satura veidotāju manipulācijām.

Diskusijā piedalījās:

  • Patērētāju tiesību aizsardzības centra direktore Baiba Vītoliņa
  • PTAC Patērētāju tiesību uzraudzības departamenta direktore Ieva Baldiņa
  • Baltijas pētnieciskās žurnālistikas centra "Re:Baltica" faktu pārbaudes laboratorijas "Re:Check" redaktore Evita Puriņa
  • Komunikācijas aģentūras "A.W.Olsen & Partners" partnere Olga Kazaka
  • Hokeja kluba DINAMO RĪGA tehniskais direktors, TV raidījumu vadītājs Armands Simsons
  • Raidījuma "Māmiņu klubs" vadītāja Rūta Dvinska
  • Diskusiju moderēs Mārtiņš Daugulis

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!