Foto: Publicitātes foto

Briselē dzīvojošo latviešu un viņu viesu vidū ir vairāki stāsti par pārceltiem vai atceltiem aviokompānijas "airBaltic" lidojumiem, kas vieš aizdomas, ka pēdējā laikā šādi notikumi nav reti. Kā ir ar lidojumiem starp Rīgu un citu valstu pilsētām, "Tūrisma Gida" rīcībā nav ziņu.

"Tūrisma Gids" uzklausīja četru pasažieru pieredzi, tostarp arī Ivonnas, kurai ar "airBaltic" reiss uz Briseli bija paredzēts piektdienā, 15. aprīlī. Iepriekšējā vakarā viņa esot mēģinājusi reģistrēties reisam internetā, taču portālā norādīts, ka reģistrācija ir nokavēta un, lai varētu apstiprināt lidojumu, jādodas uz lidostu un jāmaksā 35 eiro.

Lidojums bija iegādāts caur tūroperatoru, tāpēc neizpratnē par situāciju Ivonna zvanījusi un vaicājusi gan par kavējumu, gan prasīto samaksu. Tūroperators viņai atbildējis, ka lidojums izrādās atcelts un "airBaltic" piedāvā lidojuma cenas atmaksu vai lidojumu citā dienā. Tā kā Briselē viesnīca jau rezervēta, Ivonna nolēma lidojumu atcelt un plānotajā dienā ceļoja, izmantojot citas aviokompānijas pakalpojumus.

"Tūrisma Gids" uzklausīja vēl kādu pieredzes stāstu par svētdien, 24. aprīlī, nenotikušu "airBaltic" lidojumu no Rīgas uz Briseli. Īsziņa, ka lidojums atcelts, pienāca ap pulksten 14, proti, vien dažas stundas pirms gaidāmā reisa. Īsziņa netika pamanīta, pasažiere jau bija lidostā un pat izgāja drošības kontroli. Sazvanītā aviokompānija piedāvājusi savienoto reisu nākamās dienas pēcpusdienā.

Arī Laura "Tūrisma Gidam" izstāstīja par lidojumu aprīlī. "Martā nopirkām biļetes uz maija sākumu pie draugiem. Izlidot bija paredzēts pulksten 7.35. Aprīļa sākumā atnāca e-pasts par lidojuma pārcelšanu uz tās pašas dienas vakaru. Tā kā tagad būs jāielido vakarā, nevis agri no rīta, kā plānojām, pēc būtības plāni uz šo dienu pagaisa un vienu dienu Briselē esam zaudējuši. Vēl nezinām, vai līdz izlidošanas datumam maijā nekas nebūs mainījies," stāsta Laura.

Tikmēr ceturtā pasažiere ar ģimeni jau rudenī bija ieplānojusi ceļojumu RīgaBriseleRīga, attiecīgi ar izlidošanu no Rīgas 9. aprīlī, bet atgriešanos 18. aprīlī. Neilgi pirms pirmā lidojuma viņa saņēmusi ziņu, ka lidojums mājup ir atcelts. "airBaltic" piedāvājis pārcelt lidojumu uz nākamo dienu, taču ar pārsēšanos. Pasažiere šādam variantam nepiekrita un pēcāk iegādājās biļetes ar citu aviokompāniju 20. aprīlī.

Visas četras pasažieres "Tūrisma Gidam" apliecināja, ka šādu gadījumu nav mazums, turklāt arī viņu draugu un paziņu lokā ir bijušas līdzīgas situācija. Tāpat sievietes norādīja, ka ar šādām rīcībām "airBaltic" zaudē uzticamību, tēlu un ienākumus, jo cilvēki ar vien biežāk izvēlas lidot ar citām aviokompānijām.

"airBaltic" skaidro, ka Covid-19 pandēmijas izraisītās aviācijas krīzes apstākļos lidsabiedrība regulāri pārskatīja plānoto lidojumu grafiku un veica nepieciešamās korekcijas. Lidsabiedrība esot bijusi spiesta pielāgot lidojumu biežumu uz atsevišķiem galamērķiem gadījumos, kad pasažieru pieprasījums mainījās un bija nepietiekams, lai uzturētu iepriekš plānoto savienojumu skaitu.

Neskatoties uz pārmetumiem par biežo reisu atcelšanu, kompānijā norādīja, ka 2022. gadā līdz ar nozares pakāpenisku atlabšanu "airBaltic" lidojumu grafika stabilitāte ir būtiski uzlabojusies.

Savukārt gadījumos, kad lidojums tiek pārcelts, "airBaltic" informē par to pasažierus un piedāvā alternatīvus lidojumus nokļūšanai galamērķī. Ja tie pasažierim nav derīgi, pasažieris var saņemt pilnu biļetes cenas atmaksu.

Ja izmaiņas lidojuma grafikā tiek veiktas mazāk nekā 14 dienas pirms izlidošanas, kompensācijas izmaksa tiek vērtēta atbilstoši Eiropas Parlamenta un Padomes regulas Nr. 261/2004 nosacījumiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!