Sekojot Vācijas piemēram, 2024. gada vasarā 49 eiro mēnešbiļeti sabiedriskajam transportam ieviesīs arī Francija. Ar jauno mēnešbiļeti varēs veikt neierobežotu skaitu braucienu visos dzelzceļa zīmola TER ("Transport express regional") maršrutos, informē "Euronews".

Par plānu ieviest vienotu sabiedriskā transporta mēnešbiļeti Francijas transporta ministrs Klemāns Bons sāka runāt jau 2023. gada sākumā. Tad tika teikts, ka visdrīzāk vienotā mēnešbiļete tiks ieviesta tikai 2025. gadā un nebija zināms kādus transporta veidus tā iekļaus un cik maksās.

Šobrīd Bons ir nācis klajā ar paziņojumu, ka 49 eiro mēnešbiļete visiem TER vilcieniem tiks ieviesta jau nākamā gada vasarā. Ministrs televīzijas kanālam "France 2" teica: "Tas būs vienkārši. Francūži neatkarīgi no vecuma varēs iegādāties šo mēnešbiļeti un neierobežoti ceļot TER starppilsētu maršrutos par vienotu un izdevīgu cenu." Viņš atzina, ka ideju par vienotu mēnešbiļeti Francija aizguva no Vācijas un citām Eiropas valstīm, jo tas ir efektīvs veids, kā popularizēt vilcienu izmantošanu.

Vienlaikus Francijas transporta ministrs teica, ka, iespējams, mēnešbiļete attieksies arī uz pilsētu autobusiem, metro un tramvajiem, bet tas vēl nav līdz galam izlemts.

Kāda būs jaunā mēnešbiļete?

Mēnešbiļete nebūs katru mēnesi jāpērk no jauna. Tā būs bankas kartes formā, un to būs jāiegādājas tikai vienu reizi, bet vēlāk jāmaksā ikmēneša abonēšanas maksa 49 eiro vērtībā. Biļete nodrošinās neierobežotu braucienu skaitu visos TER vilcienu maršrutos.

Zīmola TER, kas pieder Francijas dzelzceļa kompānijai SNCF, vilcieni ikdienā pārvadā aptuveni 1 miljonu pasažieru. Vilcieni savieno lielākās Francijas pilsētas, tostarp Parīzi un Tulūzu, Bordo un Nicu, bet viens no populārākajiem maršrutiem ir Marseļa–Tulona, kas maksā 17 eiro. Savukārt biļete maršrutā Parīze–Tulūza maksā sākot no 94 eiro – gandrīz divas reizes vairāk nekā plānotā mēnešbiļete. Attiecīgi pasažieri, kas regulāri brauc šajos maršrutos pēc jaunās mēnešbiļetes ieviešanas varēs ieekonomēt simtiem eiro.

TER vilcieni ir nedaudz lēnāki par TGV ātrvilcieniem, taču ir tikpat ērti Francijas apceļošanai vai ikdienas braucieniem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!