Foto: Vida Press

Kopš pēdējās reizes, kad 19. gadsimtā būvētajā Petvortas stacijā piestāja vilciens, pagājuši jau 50 gadi. Tā būvēta, lai Velsas princis Eduards varētu ērti doties nedēļas nogales izbraukumos uz zirgu skriešanās sacīkstēm. Nesen vecā un pamestā stacijas ēka pārdota par 1,5 miljoniem mārciņu (1,68 miljoni eiro) un pārtapusi par luksusa B&B tipa viesnīcu, raksta "Vida Press".

Stacija slēgta, jo gandrīz neviens cits, izņemot topošo karali Eduardu VII, to nav izmantojis. Tā atrodas Rietumsaseksas lauku apvidū, divas jūdzes jeb aptuveni 3,2 kilometru attālumā no tuvākās pilsētiņas. Stacija ierīkota tikai tāpēc, lai Eduards varētu ērtāk un ātrāk nokļūt Gudvudas hipodromā. Tāpat šī bijusi ideāla vieta, lai topošais valdnieks varētu ātri apciemot savu draugu Seru Eduardu Džeimsu, kas organizējis izšķērdīgas balles savā lauku īpašumā.

Foto: Vida Press

Lai arī Londonas, Braitonas un Dienvidu krasta dzelzceļu priekšnieki uzskatījuši, ka šāda vilciena pietura nav vajadzīga un to nebūtu speciāli jābūvē, monarhija paliek monarhija, tāpēc ar Edvarda pavēli tika uzcelta izšķērdīga un dārga koka ēka starp Pulboro un Midhērstu. Tajā vilciens pieturējis līdz pat 1955. gadam. Kad tika aprēķināts, ka tajā nedēļas laikā izkāpj vai iekāpj labi, ja viens pasažieris unmgada laikā šīs pieturvietas uzturēšana rada zaudējumus 38 tūkstošu mārciņu (mūsdienās tas būtu pielīdzināms vienam miljonam gadā) jeb 42,71 tūkstoti eiro zaudējumus, to slēdza. To gan līdz 1966. gadam vēl turpināja izmantot kā kravas staciju, bet pēc vērienīgām reformām karalistes dzelzceļa sistēmā slēdza pavisam, līdzīgi kā virkni citu staciju visā valstī.

Veselus 14 gadus stacija stāvēja pamesta novārtā, bet tad piedzīvoja atdzimšanu, 11 gadus ilguša apjomīga rekonstrukcijas projekta ietvaros. Tā izmaksas sasniegušas 700 tūkstošus mārciņu (786 tūkstoši eiro). Atjaunoti gan ekskluzīvie koka paneļi, gan augstmaņu izmantotie vilcienu vagoni. No ārpuses ēka izskatās tieši tāpat kā pirms 100 gadiem, bet iekšā atlikušas vien dažas liecības par bijušo stacijas pielietojumu.

Foto: Vida Press

Stacijā iekārtotajā viesnīcā mūsdienās ir 11 luksusa numuriņi. Šī ir "B&B" jeb "gulta un brokastis" tipa viesnīca.

Ēkas īpašnieks Gudmunds Olafsons, kas šo māju nopirka pirms vairāk nekā 10 gadiem, nu dodas pensijā un pārdod to. "Šis ir bijis mīlestības darbs 11 gadu garumā. Ēka ir brīnumskaista, un mēs šo gadu laikā esam spējuši piesaistīt ceļotājus no visas pasaules, " 61 gadu vecais viesnīcas saimnieks stāstījis "Vida Press". "Tas, kas to padara ievērojamu, ir neparastais stāsts. Stacija būvēta 1892. gadā Velsas princim, kurš mīlēja likt likmes uz zirgiem, jo šī bija tuvākā Gudvudai tvākā dzelzceļa līnija. Mēs zinām, ka viņš to bieži izmantoja arī, lai apmeklētu savu draugu Seru Eduardu Džeimsu, kas dzīvoja Vestdīnā."

Foto: Vida Press

Nekustamā īpašuma mākleru firmas "Chesworths Estate Agents" pārstāvis, kas nodarbojas ar īpašuma pārdošanu, stāsta, ka ne jau katru dienu tirgū nonāk vēsturiska stacija, turklāt vēl retāk tas notiekot ar tādām stacijām, kas ir kapitāli restaurētas pēc ļoti augstiem standartiem, kā tas ir "Old Railway Station Hotel" (Vecās dzelzceļa stacijas viesnīca) gadījumā.

Eduards VII tronī kāpa 1901. gadā un valdīja līdz 1910. gadam. Pirms kāpšanas tronī Eduards VII bija Velsas princis, kā arī troņmantnieks visilgāko laiku vēsturē. Viņa mātes karalienes Viktorijas valdīšanas laikā Eduards lielākoties bija izslēgts no politiskās varas un tika personificēts tikai kā elegantās un dīkdienīgās elites pārstāvis. Tomēr viņa valdīšana nāca ar tehnoloģiskā progresa un politisko pārmaiņu laiku. Viņš centās nodibināt pēc iespējas labākas attiecības ar citām Eiropas lielvarām, bet tas nespēja novērst Pirmo pasaules karu.

Ja esat ieinteresējušies par Lielbritānijas vēsturiskajiem apskates objektiem, lasiet šeit par salas skaistākajām pilīm.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!