Kurp.es ir jauna platforma, ko izstrādājis students Gustavs Upmanis, plūcot laurus Tūrisma aģentūras "Latvia Tours" organizētājā zinātnisko darbu konkursā "Latvia Tours Traveltech", kas aicināja izstrādāt ceļotājiem un tūrisma nozarei noderīgas lietotnes. Upmaņa izstrādātā platforma izcīnīja pirmo vietu, un viņš saņēmis dāvanu karti ceļojumiem 1000 eiro vērtībā.

Uzvarētāju izstrādātais tehnoloģiju risinājums jau šobrīd ir reāli funkcionējošs, un ikviens to var izmantot. "Kurp.es" palīdzēs pasākumu apmeklētājiem kā pasākumu meklēšanas un ieteikumu ģenerēšanas platforma, kurā jebkurš lietotājs varēs atzīmēt sev interesējošos pasākumu tipus un saņemt rekomendācijas par notikumiem, ko apmeklēt tuvākajā nākotnē. Tāpat šī platforma ir noderīga arī pasākumu organizatoriem, kas "Kurp.es" varēs ērti ievietot informāciju par saviem pasākumiem, kā arī ērti un vienkārši pārdot pasākuma biļetes.

"Esmu pārliecināts, ka nākotne piederēs starpdisciplināriem speciālistiem, kuri vienlīdz labi orientēsies vairāku industriju procesos, piemēram, tūrismā un informācijas tehnoloģijās. Konkursa finālisti to lieliski pierādīja, jo uz spēcīgas teorētiskās bāzes viņi spēja piedāvāt arī praktisku risinājumu - mobilo lietotņu prototipus un pat jau funkcionējošas pakalpojumu platformas. Varu droši teikt, ka par kādu no idejām mēs nākotnē vēl dzirdēsim," uzsver "Latvia Tours" "Traveltech" projektu vadītājs Jānis Kolomenskis.

"Šobrīd mūsu galvenais mērķis ir pasākumi Rīgā, taču nākotnē vēlamies paplašināties gan Latvijā, gan ārpus mūsu valsts robežām. Šādu platformu radījām, jo, mūsuprāt, cilvēkiem, kuri ir aktīvi kultūras un citu pasākumu apmeklētāji, nav pietiekamas informācijas par visiem viņu pilsētā notiekošajiem pasākumiem. Rīgā un nenoliedzami arī citās Latvijas pilsētās notiekošo pasākumu skaits turpina pieaugt, tomēr cilvēkiem ir ļoti grūti ātri un efektīgi meklēt par tiem informāciju, tāpēc arī izstrādājām šādu visaptverošu platformu," uzsver Gustavs Upmanis.

Savukārt otrajā vietā ierindojās Vidzemes augstskolas absolvente Kristīna Šumelova, saņemot dāvanu karti 700 eiro vērtībā. Autore izstrādāja mobilās lietotnes prototipu, kas paredz visaptverošu ceļojumu funkciju iekļaušanu, atvieglojot ceļotājiem braucienu plānošanu. Trešajā vietā ierindojās Biznesa augstskolas "Turība" Starptautiskā tūrisma fakultātes studentes Santas Jakovčikas izstrādātais mobilās lietotnes prototips "Never Stop Exploring", saņemot dāvanu karti 300 eiro vērtībā. Autores izvirzītajam tehnoloģiskajam risinājumam ir izglītojošs raksturs, kas apvienots ar aktuālām un praktiskām iespējām tās lietotājiem. Lietotne sevī ietvertu informāciju par tūrisma apskates objektiem, mudinot tūristus ceļot pa Latviju.

Konkursa finālistus vērtēja neatkarīga un kompetenta žūrija. Žūrijas sastāvā bija Deivids Ferīrs (Verrier) (SIA "Latvia Tours" valdes loceklis), Jānis Kolomenskis ("Latvia Tours" "Traveltech" projektu vadītājs), Andris Deniņš (Latvijas Universitātes Biznesa, vadības un ekonomikas fakultātes profesors), Kristaps Skutelis ("Kursors.lv" galvenais redaktors), Ilgvars Ābols (Vidzemes Augstskolas Tūrisma un atpūtas studiju virziena direktors), Daina Vinklere (Biznesa augstskolas "Turība" Starptautiskā tūrisma fakultātes prodekāne) un Anda Šrēdere ("Squalio" Biznesa attīstības speciāliste).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!