PTAC aicina patērētājus dot tūrisma nozarei laiku rast risinājumus
Foto: Shutterstock

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) aicina patērētājus, kas cietuši saistībā ar tūrisma vai pasākumu ierobežojumiem, būt saprotošiem un dot komersantiem laiku pieņemamu risinājumu rašanai, informēja PTAC.

Reaģējot uz Latvijā izsludināto ārkārtas stāvokli un pildot žurnālistikas misiju informēt un izglītot lasītāju, visas turpmākās DELFI publikācijas par koronavīrusa izraisīto slimību “Covid-19” būs pieejamas bez maksas.

PTAC norādīja, ka lielākoties patērētāji vēršas PTAC, pirms ir vērsušies pie pakalpojuma sniedzēja, lai gan vispirms patērētājiem jāvēršas pie konkrētā pakalpojumu sniedzēja.

PTAC aicina no tūrisma vai pasākumu ierobežojumiem cietušos patērētājus būt saprotošiem, ņemot vērā tāda apmēra ārkārtējos apstākļus, kādi līdz šim nav pieredzēti.

Tāpat PTAC vērš uzmanību, ka nepārvarama vara – šajā gadījumā situācija saistībā ar "Covid-19" vīrusa izplatību – attaisno saistību neizpildīšanu uz nepārvaramas varas laiku. "Aicinām nogaidīt un vērsties pie uzņēmējiem pēc ārkārtējās situācijas beigām, lai dotu iespēju rast abām pusēm pieņemamus risinājumus. Kā vienu no atbalstāmiem risinājumiem, īpaši tūrisma nozarē, saredzam dāvanu karšu, vaučeru, cita ceļojuma piedāvājumus," norāda PTAC.

Vienlaikus iestādē pauda izpratni, ka ārkārtējās situācijas dēļ patērētājiem var rasties apstākļi, kuros tiek kavēti kredītu atmaksas termiņi, tāpēc patērētājiem, apzinoties šādu situāciju, nekavējoties jāsazinās ar kreditoriem, lai puses vienotos par labāko risinājumu.

"PTAC nevar ietekmēt kreditoru lēmumu, taču aicina abas puses ar izpratni izturēties pret radušos situāciju un iespēju robežās samazināt vai nepiemērot sankcijas, kā arī piedāvāt grozīt kredīta atmaksas termiņus, samazinot ikmēneša maksājumu," pauda iestādē.

PTAC kopš šā gada 2. marta par tūrisma pakalpojumiem ir saņēmis desmit patērētāju iesniegumus un sniedzis vairāk nekā 290 konsultāciju.

Patērētāji PTAC vēršas ar jautājumiem par to, vai var prasīt naudas atmaksu par ārkārtējo apstākļu dēļ neīstenotu ceļojumu, vai tūrisma pakalpojumu sniedzējs var naudas atmaksas vietā piedāvāt citu ceļojumu. Tāpat patērētāji pauduši satraukumu par ceļojumiem, kas paredzēti pēc ārkārtējās situācijas beigām.

Tāpat iestādē pieļāva, ka pašreizējos apstākļos varētu pieaugt izsniegto kredītu skaits tām patērētāju grupām, kurām nav iekrājumu. Tāpēc PTAC aicina rūpīgi izvērtēt kredīta nepieciešamību, jo īpaši tos patērētājus, kuri ir zaudējuši darbu vai kuriem pastāv liela iespēja to zaudēt.

PTAC brīdina, ka šādā brīdī ņemts kredīts var kļūt par neizpildāmu maksājumu saistību nākotnē. Tādējādi patērētājiem būtu jāmeklē citus risinājumus sarežģījumu pārvarēšanai.

Savukārt kredītu devējus PTAC aicina atbalstīt patērētājus, kuriem ārkārtējās situācijas dēļ radušās problēmas kredītu atmaksā.

Jau vēstīts, ka Latvijā līdz 14. aprīlim saistībā ar "Covid-19" vīrusa izplatību izsludināta ārkārtējā situācija, šajā laikā nosakot virkni ierobežojumu. Tostarp ir atcelti starptautiskie pasažieru pārvadājumi caur lidostām, ostām, ar autobusiem un dzelzceļa transportu, izņemot pasažieru pārvadājumus ar valsts gaisa kuģiem un militāro transportu.

Tags

Koronavīruss Covid-19 PTAC
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form