Foto: Publicitātes foto
Pirms dažiem gadiem "Venipak" izveidoja Aviopārvadājumu nodaļu, bet šogad atvēra 2000 kvadrātmetru plašu e-komercijas pasūtījumu piegādes (e-fulfillment) noliktavu Polijā. Uzņēmuma e-komercijas pasūtījumu piegādes vadītājs Mantvīds Kaukēns stāsta, ka paplašināšanās valstī ar 28 miljoniem tiešsaistes pircēju uzlabos apkalpošanas kvalitāti un vēl vairāk nostiprinās uzņēmuma pozīcijas Baltijā. Turklāt tas paver klientiem jaunas uzņēmējdarbības iespējas!

Kāda ir šī pakalpojuma pievienotā vērtība klientiem?

Šī pakalpojuma nolūks ir tuvināt pašreizējos un nākamos klientus galalietotājiem, nodrošinot ilgtspējīgus un efektīvus loģistikas pārvaldības procesus. Esam novērojuši, ka pēdējā laikā klienti aktīvi meklē jaunus tirgus, atver e-veikalus dažādās valstīs, kur bieži pārdod atšķirīgu sortimentu. Tas nozīmē, ka darbība kļūst dinamiskāka un pasūtījumu pārvaldība – sarežģītāka, tāpēc prasmīgi organizēta loģistikas ķēde ir plats solis pretī uzņēmuma panākumiem.

Mēs jau vairākkārt esam paplašinājuši savu e-komercijas pasūtījumu piegādes noliktavu Lietuvā, kas apkalpo visas Baltijas valstis. Pašlaik tās platība ir 8000 kvadrātmetru. Parasti aizpildām vietu uzreiz pēc paplašināšanas. Vēl viena šī pakalpojuma priekšrocība ir klientu iespēja maksāt tikai par faktisko uzglabāšanas vietu vai izvēlēties fiksētu maksu, kas kļūst arvien populārāk. Pēdējos gados augošās energoresursu izmaksas un inflācija palielinājusi to klientu skaitu, kuri vēlas nodot loģistiku ārpakalpojumā trešajai personai.

Nododot loģistikas un administrēšanas slogu uzticamam partnerim, klienti vienmēr atbrīvo gan cilvēkresursus, gan finansiālos resursus, lai pievērstos savas darbības paplašināšanai. Pašreiz vērojama tendence, ka pirmajā sadarbības gadā klientu pārdošanas apjoms pieaug par 30% līdz 80%.

Kādu labumu no jūsu starptautiskās paplašināšanās gūs "Venipak" klienti Latvijā?

Polija ir mūsu pirmais solis Eiropas kartē, un nākotnē plānojam savienot vairāk valstu un izveidot "maģistrāli" pašreizējo un nākamo klientu vēl efektīvākai izaugsmei. Turklāt mūsu uzņēmumā preču plūsmai seko līdzi vienota struktūra, tas pats pārdošanas vadītājs un vienota IT sistēma.

Patērētāju e-komercijas uztvere mainās pat straujāk nekā e-komercijas apjoma pieaugums. Cita starpā izplūst robežas starp iepirkšanās laiku un apkalpošanas kvalitāti fiziskajās un e-komercijas tirdzniecības vietās. Iepērkoties tiešsaistē, patērētāji vēlas tādas pašas ērtības un piegādes ātrumu kā parastā veikalā. Līdz ar mūsu noliktavas atvēršanu Polijā tagad ir pavērtas durvis Baltijas uzņēmumu plašākai tirdzniecībai Eiropā, nodrošinot preču ātrāku nonākšanu Polijā un citās Eiropas valstīs, kā arī daudz labāku patērētāju apkalpošanu. Un otrādi – tas Polijas e-komercijai paver ceļu uz Baltijas valstīm.

Vai ir kāds uzņēmums, kam šis pakalpojums nav izdevīgs?

Vislielāko e-komercijas pasūtījumu piegādes pieaugumu ir veicinājis apģērbu un apavu segments. Nākamās ir mazās elektronikas, skaistumkopšanas un veselības preces. Šis pakalpojums var būt nepiemērots lieliem apjomiem, it sevišķi dārgām un/vai mazizmēra precēm, kā arī lielgabarīta precēm un palešu kravām. Šiem segmentiem ir racionālāk izmantot klasiskos 3PL risinājumus.

Kopumā, izvēloties loģistikas pakalpojumu sniedzēju, pievērsiet uzmanību noliktavu atrašanās vietai, piegādes pakalpojumu sniegšanas termiņiem, partnera kvalitātes standartiem un pasta nodaļu vai pakomātu tīkla lielumam. Sūtījumu piegādes uzņēmums ir partneris, kas pārstāv jūsu uzņēmumu, tāpēc tā ir atbildīga izvēle, kas atstās iespaidu uz jūsu uzņēmumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!