Foto: Shutterstock

Savu pirmo video tiktoka kanālā @dednahype Pāvels Rodcevičs publicēja pērnā decembra vidū. Pēc pusgada viņam jau bija četrarpus miljoni sekotāju – trīsreiz vairāk nekā Kristapam Porziņģim. Un pilnīgi noteikti virsotne nav sasniegta – sociālais tīkls "TikTok" kalpo par atspēriena platformu tūkstošiem jauno "zvaigžņu". Daudziem no viņiem aizraušanās ar īsiem video kļūst par pilnvērtīgu darbu.

Lipsinks, reki, POV, trendi, čelendži, estētika, dueti un reakcijas – tas ir "TikTok", īsu video apmaiņas lietotne, ko īpaši iecienījuši pusaudži. "Lipīgais" sociālais tīkls, kurā vai mudž no smieklīgiem video, noderīgiem padomiem, viltībām, kas ikdienu padara vienkāršāku, klipiem, kas robežojas teju vai ar mākslu, savulaik nomainīja "Vine" – platformu, kurā varēja publicēt sešas sekundes ilgus klipiņus. Ķīnas tehnoloģiju giganta "ByteDance" radītais serviss sevī apvieno "Instagram" un "YouTube" iezīmes, trijos gados tas pulcējis vismaz 800 miljonus aktīvo lietotāju (precīzāku informāciju lietotnes izstrādātājs nesniedz). "TikTok" ir sestā populārākā sociālā platforma pasaulē, piekāpjoties vien "Facebook", "YouTube", "WhatsApp", "WeChat" un "Instagram".

Vispār jau "TikTok" – tas ir stāsts par mūziku un humoru. Daudzas muzikālās kompozīcijas par savu popularitāti var pateikties tieši šim sociālajam tīklam, jo tās iesēžas galvā "čelendžu" dēļ. Spilgts piemērs – Lil Nas X un Billy Ray Cyrus kopdarbs "Old Town Road". Dziesma, ko pasaule pamanīja, pateicoties "TikTok", 17 nedēļas bija "Billboard" topa līdere, kā arī tika nominēta "MTV Video Music Awards 2019" balvai.

Populārākie tiktoka kanāli pulcē desmitiem miljonus sekotāju. Tādēļ nav nekāds brīnums, ka šī lietotne kļuvusi par gardu kumosiņu reklāmdevējiem, politiķiem un mazajam biznesam. Savus promo čelendžus te publicējuši tādi biznesa giganti kā "Coca-Cola" un "Guess", ASV tiek diskutēts par to, cik ētiski izmantot platformu vēlēšanu kandidātu reklamēšanai, savukārt Ukrainā tiešsaistes veikali savos kanālos publicē ikdienišķus video, pa ceļam reklamējot gan preces, gan pakalpojumus.

Pāvels Rodcevičs skaidro, ka @dednahype tika radīts, lai palīdzētu galvenajam varonim – vīrietim, kas cieš no alkohola atkarības. "Es viņu pazīstu jau daudzus gadus un ļoti gribēju palīdzēt. Sākām filmēt smieklīgus video paši sev un tūlīt sapratām, ka viņam piemīt talants. Tobrīd "TikTok" sāka uzņemt apgriezienus, tādēļ nolēmām mēģināt veidot profilu tieši tur," stāsta Pāvels. "Šie video ļoti ātri sāka izplatīties pa visu zemeslodi. Saņemam ārkārtīgi daudz pateicības pilnu ziņojumu. Mūsu varonis cilvēkus motivē būt labsirdīgākiem un vairot labo." Kā norāda Pāvels, arī galvenā varoņa dzīve ir kardināli mainījusies: viņš vairs nedzer, ievēro veselīgu dzīvesveidu, viņu bieži vien uz ielas atpazīst un lūdz autogrāfu.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!