Šķiedrvielas ir svarīgākas par cukuru

Augļi un svaigi spiestas sulas – vai tiešām tik veselīgi, kā varētu šķist?
Foto: Luke Michael / cc


Grīnberga atklāj, ka daudz svarīgāk par to, cik daudz cukura ir katrā auglī, ir tajā esošo šķiedrvielu daudzums. “Šķiedrvielas kavē cukura uzsūkšanos organismā,” viņa skaidro. “Tāpēc augļi, kuros ir mazāk šķiedrvielu, ir sliktāki.”
Uztura speciāliste stāsta – tas, ka arbūzs skalo organismu un, to ēdot, var notievēt, ir mīts. Visi ūdeņainie augļi, tai skaitā melone, satur maz šķiedrvielu un salīdzinoši daudz cukura, kā rezultātā cukurs organismā uzsūksies daudz vairāk. Tāpat, patērējot šos augļus, ir risks uzņemt vairāk, nekā ēdot jebkuru citu augli, kurā ir šķiedrvielas. “Ja cilvēkam ir iespēja izvēlēties, tad vislabāk ir ēst ogas, pēcāk šķiedrvielām bagātos augļus un tad citus augļus,” viņa atklāj.

Šķiedrvielām bagātāko augļu topa augšgalā ierindojas pomelo, mango, ananass, apelsīni, āboli, bumbieri, kā arī ogas un kivi. “Tie ir augļi, kuros iegriežot netek ārā sula. Ja tam ir mizas un ir nepieciešams vairāk laika, lai to sagremotu, tad auglī ir daudz šķiedrvielu,” piebilst uztura speciāliste.

Tags

Cukurs Pilnvērtīgs uzturs Veselības ministrija Veselīgs uzturs Vitamīni Šķiedrvielas

Comment Form