Četras izcilas vietējās rudens veltes veselībai un slaidumam
Foto: Panther Media/Scanpix

Laiks kļūst aizvien vēsāks, daudzviet Latvijā jau paguvis uzsnigt pirmais sniegs un arī datums kalendārā vēstī – straujiem soļiem tuvojas ziema. Aukstais gadalaiks nāk ne vien ar apkārtni baltā ietērpjošu sniega segu, iespējām nodoties ziemas sporta aktivitātēm, pikoties un celt sniegavīrus, bet arī ar ne pārāk iepriecinošām lietām, kā nepietiekams vitamīnu un minerālvielu daudzums ēdienkartē un liekais svars. Portāls "Healthguide" iesaka četrus superproduktus, kas palīdzēs gādāt par veselību un izskatu, kā arī saglabāt normālu svaru rudenī un ziemā.

Āboli

Sārtvaidži āboli ir ne vien bagātīgi ar šķiedrvielām un citām vērtīgām vielām, bet arī palīdz saglabāt veselīgu svaru un nāk par labu sirds veselībai. Apēd vienu jēpīti pirms treniņa un redzēsi – būs vairāk enerģijas! Par to jāpateicas kvercetīnam, flavonoīdam, kas uzlabo organisma apgādi ar skābekli, vēstī "Healthguide".

Šis gads ir atnesis dāsnu ābolu ražu, un tie joprojām ir pārpilni vitamīniem, minerālvielām un citiem vērtīgiem elementiem, kuru daudzums gan, ilgstoši ābolus uzglabājot, pakāpeniski saruks.

Āboli ir labs šķiedrvielu avots, bet ar tām bagātīgs uzturs, kā zināms, palīdz uzturēt normālu ķermeņa svaru un notievēt, jo šķiedrvielas gremošanas traktā uzbriest, nodrošinot sāta sajūtu ilgam laikam. Tajā pašā laikā āboli satur salīdzinoši maz kaloriju. Tāpēc bieža ābolu ēšana (it īpaši, ja ar tiem aizstāj neveselīgus našķus) sekmē atbrīvošanos no liekajiem kilogramiem. Ļoti labs veids, kā novērst izsalkuma sajūtu starp ēdienreizēm, ir apēst vienu vidēja lieluma ābolu.

Daudzi pētījumi pierāda, ka āboli ir vieni no veselīgākajiem augļiem mūsu platuma grādos un palīdz cīnīties pret izplatītākajām un bīstamākajām slimībām. Protams, tie arī lieliski garšo! Vienā vidēji lielā ābolā (100 g) ir 5–35 miligrami C vitamīna, tāpat tas satur arī E vitamīnu un nelielu daudzumu B grupas vitamīnu.

"Āboli satur daudz polifenolu, kas darbojas kā antioksidanti. Polifenoli visvairāk ir koncentrēti ābola miziņā, savukārt C vitamīns visvairāk atrodams tieši zem ābola mizas, tāpēc tos nevajadzētu mizot, bet gan ēst ar visu mizu," portālam "Rutks" stāstīja uztura speciāliste Santa Madelāne. Protams, vien tad, ja āboli ir no pašu dārza vai arī bioloģiskās saimniecības, bet, ja augļi pirkti lielveikalā, tos vēlams tomēr nomizot, jo bieži vien miza ir apsmidzināta ar dažādām palīgvielām, lai āboli saglabātu savu izskatu visu ziemu.

Āboli palīdz samazināt risku saslimšanai ar astmu, kataraktu, Alcheimera slimību, cukura diabētu un sirds - asinsvadu slimībām, kā arī samazina holesterīna līmeni asinīs un labvēlīgi ietekmē kaulu veselību, stāstīja Madelāne. Tas viss tāpēc, ka ābolos ir visai daudz pektīna un celulozes. Pateicoties pektīnam, āboli var palīdzēt mazināt paaugstinātu holesterīna līmeni asinīs, tāpat pektīns un celuloze palīdz gremošanas procesos, kā arī saista organismam nevēlamās vielas un palīdz tās izvadīt. Vairāk par āboliem lasi šeit.

Source

rutks.lv
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form