Kā zaudēt 69 kilogramus un kļūt par modeli: dānietes Matildes veiksmes stāsts
Foto: @mathildehbroberg

"Cik sevi atceros, vienmēr esmu bijusi apaļīga," savā mājas lapā atklāj jaunā sieviete. Matildes bērnība pagāja Dānijas pilsētā Orhūsā. Vecāki viņu loloja un savu mīlestību pauda, lutinot ar konfektēm, bulciņām un citiem kārumiem. Rezultāts bija visai skumjš – 16 gadu vecumā meitene svēra 126 kilogramus. Viņa ik dienu, par spīti ārstu iebildumiem un brīdinājumiem, turpināja ēst kalorijām pārbagātus ēdienus, kuru kopējā uzturvērtība sasniedza 3500 un pat vairāk kilokalorijas dienā. Par laimi, Matilde spēja rast motivāciju beidzot apstāties un atvadīties no neveselīgā dzīvesveida. Savos 21 gados viņa ir skaista, jauna sieviete un sver vien 57 kilogramus. Meitene ir kļuvusi par fitnesa treneri un strādā arī kā modele vairākiem sporta apģērba zīmoliem. Kāds ir viņas veiksmes noslēpums?

Ar saviem svara zaudēšanas noslēpumiem Matilde Broberga dalās gan sociālajās vietnēs, gan savā mājas lapā, kuru viņa izveidojusi ar mērķi palīdzēt arī citiem atbrīvoties no liekā svara.

Izrādās, ka pēdējais piliens, kas lika Matildei pārskatīt savu dzīvesveidu un ēšanas paradumus, bija gadījums, kad viņa sava liekā svara dēļ gandrīz izkrita no krēsla, atrakciju parkā vizinoties amerikāņu kalniņos. Tikai laimīgas sagadīšanās pēc meitenei izdevās noturēties un neizkrist no sava krēsla, atrodoties dzīvībai bīstamā augstumā. Šis notikums viņu tā nobiedēja, ka, uz atvadām apēdot pēdējo gabaliņu tortes, Matilde 2012. gadā sāka ieturēt diētu.

"Mans kuņģis bija izstaipīts kā zirgam – es ik dienu burtiski apriju milzīgu ēdiena daudzumu. Porcijas bija krietni lielākas, nekā nepieciešams," viņa atceras. "Turklāt es vienmēr kaut ko "gremoju" arī starp ēdienreizēm – šokolādi, čipsus, burgerus..."

Vispirms Matilde attiecās no ātrajām uzkodām, maizes, trekniem ēdieniem, makaroniem, desertiem un saldumiem. Ēšanas paradumu maiņa izrādījās iedarbīga. Tas meiteni motivēja turpināt iesākto, un viņa izdomāja dažādas viltības, lai mazinātu izsalkumu un pārvarētu vēlmi apēst vairāk – samazināja porcijas izmēru līdz plaukstas lielumam un maltītes baudīšanai sāka izmantot tējkaroti. Šādi ēdienreizes bija ilgākas un izsalkums mazinājās. Izrādās, ka tieši pēc steigā ieturētas maltītes roka bieži vien sniedzas pēc papildporcijas, jo smadzenes tik īsā laikā nespēj no kuņģa saņemt signālu, ka iestājusies sāta sajūta.

Četru gadu laikā Matildei izdevās zaudēt 60 kilogramus, bet ar to viņas problēmas diemžēl nebeidzās. Radās jautājums, ko iesākt ar lieko ādu, kura nokarājās gluži kā nederīgs, pārāk liela izmēra apģērbs? Meitene atzīst, ka, skatoties spogulī, ienīdusi savu ķermeni un bijusi izmisumā, tādēļ pagājšgad viņai tika veikta abdominoplastika – liekās vēdera ādas savilkšana. Septiņus tūkstošus eiro vērto operāciju Matildei apmaksāja valsts. Šobrīd par viņas "smago" pagātni meitene atgādina vien neliela rēta uz vēdera.

Savas tievēšanas sāgas laikā Matilde sāka aizrauties ar fitnesu. Sākumā viņa ar to nodarbojās, lai uzlabotu sava ķermeņa aprises, bet meitenei tik ļoti iepatikās šī nodarbe, ka šobrīd viņa jau ir profesionāla fitnesa trenere, palīdzot arī citiem iegūt lielisku figūru.

Savos "resnajos laikos" Matilde pat nenojauta, ka patiesībā aiz liekajiem kilogramiem slēpjas pievilcīga sieviete, tādēļ liels bija viņas pārsteigums, kad vīrieši arvien biežāk sāka pievērst viņai uzmanību. Reiz uz ielas Matildi uzrunājis profesionāls fotogrāfs, kurš meiteni izbrīnīja, piedāvājot modeles darbu sporta apģērbu katalogā.

Jaunā sieviete atzīst, ka šobrīd viņas dzīve ir mainījusies līdz nepazīšanai – agrāk Matilde vairījās kopā ar draugiem apmeklēt publiskas vietas, jo šķita, ka visi viņai aiz muguras ņirgājas par viņas lempīgo izskatu. Viņa kautrējās apmeklēt baseinu, bet dejas un garas pastaigas meiteni nogurdināja. Šobrīd Matilde bauda dzīvi pilniem malkiem, cenšoties atgūt bērnībā un pusaudžu gados neizmantotās iespējas.

Pieci Matildes Borbergas padomi tiem, kuri vēlas notievēt

  1. Ēd no maza izmēra šķīvīšiem;
  2. Ēdamkaroti aizstāj ar tējkaroti;
  3. Paildzini ēdienreizi, griežot produktus mazos gabaliņos;
  4. Izvieto ēdienu uz šķīvja izklaidus, lai izskatītos, ka tā ir vairāk nekā patiesībā;
  5. Izmanto dažādas garšvielas – tās palīdzēs izgaršot ēdienu un ātrāk sasniegt sāta sajūtu.

"Daudzi cilvēki žēlojas, ka, uzsākot diētu, viņi cieš izsalkumu," savā mājas lapā raksta Matilde. "Tas notiek tādēļ, ka dūšīga cilvēka kuņģim ir spēja izstiepties trīs reizes lielākam. Loģiski, ka ir vajadzīgs laiks, lai kuņģis sarautos līdz normālam izmēram. Vienkārši samierinies ar domu, ka pirmās 14–30 dienas būs grūti, bet pēc tam, kad kuņģis būs sarāvies, automātiski pazudīs arī mokošā izsalkuma sajūta un tu pieradīsi pie mazāka izmēra porcijām."

Ja tev ir tiešām ievērojams liekais svars, Matilde iesaka pirmās 2–3 nedēļas uzņemt ne vairāk kā 1200 kilokalorijas dienā, jo tas palīdzēs organismam atbrīvoties no liekā ūdens rezervēm, kas sastāda nozīmīgu svara daļu. Meitene atklāj, ka pirmā pusotra mēneša laikā viņa zaudējusi 9 kilogramus, vienkārši ēdot mazāk, un tas licis viņai sajust spēku pieplūdumu, devis cerību un licis kļūt aktīvākai. Matilde iesaka sākt fiziskās aktivitātes ar garām un regulārām pastaigām – ar to pietiks, lai iesākumā svars kustu. Tikai vēlāk, kad svars ir normalizējies, drīkst pāriet uz lēnu skriešanu, pretējā gadījumā viegli var iedzīvoties locītavu traumās.

Matildes parametri pirms un pēc svara zaudēšanas

Augums – 176 cm
Svars – 126 /66 kg
Krūšu apkārtmērs – 127/82 cm
Vidukļa apkārtmērs – 124/63 cm
Gurnu apkārtmērs – 130/87 cm

Matildes apņēmība ir neapturama, jo šobrīd viņa jau ir sasniegusi 57 kg svaru,

Matildes ēdienkarte pirms un pēc svara zaudēšanas

  • Brokastis – trīs šokolādes kruasāni/ banāns, 200 ml liesa grieķu jogurta ar divām ĒK musli
  • Uzkoda – šokolādes tāfelīte/ ābols
  • Pusdienas – liela porcija makaronu salātu ar fetas sieru, grauzdiņiem un majonēzi, bagete ar sieru/ liesa zupa
  • Uzkoda – divas lielas čipsu pakas/ proteīna batoniņš
  • Vakariņas – divas lielas porcijas spageti ar Boloņas mērci un trīs glāzes piena/ neliels gabaliņš zivs vai vistas, tvaicēti dārzeņi vai salāti
  • Našķi – šokolāde, konfektes un konditorejas izstrādājumi/ nav

Tags

Diēta Veselīgs dzīvesveids Veselīgs uzturs

Comment Form