Zirņi

Ķirši, zirnīši, kabači, dilles. Kā iecienītākie vasaras gardumi var uzlabot veselību?
Foto: Shutterstock

Zaļie zirnīši satur salīdzinoši maz kaloriju, mazāk nekā, piemēram, to "radinieces" pupiņas. 100 grami zaļo zirnīšu satur 81 kilokaloriju, tāpēc tie ir labs olbaltumvielu un šķiedrvielu avots tiem, kas ievēro diētu, kā arī C vitamīna, B grupas vitamīnu un K vitamīna avots. "K vitamīns palīdz kalcijam uzsūkties kaulos, bet C vitamīns darbojas kā antioksidants – pasargā šūnas no brīvo radikāļu ietekmes.

Zaļo zirnīšu sastāvā ir arī kālijs, nātrijs, kalcijs, magnijs, dzelzs un cinks. Un ne tikai – zirnīši satur daudz polifenolus – antioksidantus un pretiekaisuma vielas, kas atbild par spēcīgu imūnsistēmu un lēnu novecošanos, kā arī aizsargā pret osteoporozi, artrītu un sirds slimībām," skaidro Santa Madelāne, uztura speciāliste un bloga "Sanmad.lv" autore.

Vairāk lasi šeit.

Tags

Baudi vasaru! A vitamīns Antioksidanti C vitamīns K vitamīns Veselīgs uzturs

Comment Form