Ieteikumi, kā biroja darbā ieviest fiziskas aktivitātes
Foto: Shutterstock

Fiziskas aktivitātes ir nepieciešamas ikvienam, kas vēlas sevi uzturēt formā un justies labi. Tāpat mūsdienās pat nav nepieciešams personīgais treneris vai milzīgi līdzekļi, lai iemācītos kaut pāris vienkāršus vingrinājumus – ir internets un dažādas mobilās aplikācijas, kas visu tev pasaka priekšā. Taču tiem, kuri savu ikdienu pavada strādājot birojā, ne vienmēr dienas laikā izdodas pat tik daudz, kā nostaigāt mobilajā aplikācijā iestatīto vēlamo dienas soļu skaitu.

Sēdēšana neapšaubāmi patērē mazāk enerģijas nekā stāvēšana kājās vai staigāšana. Tāpēc sēdošs darbs, ja ikdienā neatrodas papildus laika brīdim, lai aktīvāk izkustētos, ar laiku var ietekmēt tavu toleranci pret fiziskām aktivitātēm, radīt paaugstinātu risku saslimt ar sirds un asinsvadu slimībām, diabētu, aptaukošanos un citām slimībām, raksta ''Live Stong''.

Taču, lai izvairītos no šiem riskiem, tev nav jāsteidz rakstīt atlūgumu. Tu arī biroja darbā, kur lielākā dienas daļa tiek pavadīta sēžot, vari ieviest izmaiņas, kas ļaus tev vairāk izkustēties. Lasi tālāk un iepazīties ar portāla ''Live Strong'' ekspertu ieteikumiem.

Auto novieto tālākajā stāvvietas stūrī

Ja uz darbu regulāri brauc ar mašīnu, tad autostāvvietā nenovieto to blakus ieejas durvīm, bet gan gabaliņu nostāk. Jā, protams, ir ērti, ja viss ir blakus, bet arī tie pāris soļi, kurus nostaigāsi vairāk, palielinās tavu ikdienas aktivitāšu skaitu.

Sabiedriskajā transportā stāvi kājās

Iespējams, tev nav personīgā auto, tāpēc uz darbu brauc ar sabiedrisko transportu. Taču, iekāpjot iekšā, uzreiz nesteidz meklēt brīvu sēdvietu, jo tu pavisam drīz būsi birojā, kur arī visu dienu sēdēsi. Labāk atrodi vietu, kur pastāvēt.

Bieži uzpildi ūdeni

Ja arī tavs kabinets atrodas blakus virtuvei, ja iespējams, dodies uz ūdens aparātu, kurš atrodas tālāk no tavas sēdvietas. Tāpat portāla eksperti iesaka ūdeni pildīt mazākā glāzē nevis pudelē – tā ūdens ātrāk tiks izdzerts, un tev pēc jauna būs jāiet biežāk.

Pusdienlaikā izej no biroja

Protams, ir patīkami jau iepriekšējā vakarā vai tās pašas dienas rītā sagatavot pusdienas līdzņemšanai, kā arī tā iespējams ietaupīt naudu. Taču, ja tev finanses ļauj, vismaz reizi nedēļā pusdienās dodies ārpus biroja un uz izvēlēto vietu ej ar kājām.

Izmanto stāvgaldu

Ne visās profesijās tas ir īpaši nepieciešams, un arī ne visi darba devēji to var atļauties. Taču ir vērts ar priekšnieku parunāt par stāvgaldu iegādi, jo stāvēšana patērē vairāk enerģijas nekā sēdēšana.

Apbalvo sevi

Iespējams, tev dienas laikā ir konkrēts darbu saraksts, kas birojā jāpaveic. Pirms darbu uzsākšanas izdomā, kā ar fiziskām aktivitātēm sevi apbalvosi pēc katra paveiktā darba. Piemēram, vari doties mazā pastaigā cauri birojam, apiet apkārt ēkai vai jebko citu – galvenais, ka kusties.

Source

DELFI Viņa

Tags

Sports Sievietes veselība
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form