Seši greizi uzskati par vielmaiņu un tās paātrināšanu
Foto: Shutterstock

Internetā var atrast dažādus padomus vielmaiņas paātrināšanai, ko daudzi liek lietā cīņā ar lieko svaru. Diemžēl ļoti bieži to efekts tiek krietni pārspīlēts vai arī tā nav vispār, līdz ar to gaidītais rezultāts izpaliek. "Prevention", konsultējoties ar speciālistiem, apgāzis vairākus mītus par vielmaiņu un tās paātrināšanu.

Brokastu ieturēšana paātrina vielmaiņu

Mīts! Lai arī bieži dzirdam, ka brokastis ir dienas svarīgākā ēdienreize, šim (starp citu, apstrīdamajam) faktam nav nekādas saistības ar vielmaiņas paātrināšanos, portālam "Prevention" norāda personālais treneris Maiks Deiblers (Mike Deibler) no Sandjego.

Jā, brokastu vai jebkuras citas ēdienreizes ieturēšanai ir tā dēvētais termogēnais efekts, kad nedaudz pieaug vielmaiņas intensitāte uz tā rēķina, ka ķermenis papildu enerģiju tērē apēstā pārstrādāšanai, taču tas ir tikai uz laiku, kamēr organisms pārstrādā maltīti. Turklāt vielmaiņas ātrums nepieaug tik nozīmīgi.

Jāpiebilst, ka "Rutks" pērn bija uztura speciālistes Gitas Ignaces raksts, kur viņa atklāja, ka tie, kas neēd brokastis, ir apaļīgāki. Tas gan nav saistāms ar to, ka brokastu ēdājiem būtu ātrāka vielmaiņa, bet gan to, ka tie, kuri nepabrokasto mājās, bieži našķojas darbā pirms pusdienām un ne ar tiem labākajiem pārtikas produktiem.

Lai uzturētu veselīgu svaru, ir svarīgi starp ēdienreizēm nepieļaut lielu atstarpi, jo tad rodas tā sauktā "vilka apetīte" un ir gluži vienalga, ko ēst, galvenais – tūlīt un daudz.

Source

rutks.lv
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form