Par spīti aktrises Salmas Haijekas un dziedātājas Dženiferas Lopesas tēla plašai izmantošanai medijos, sākot no nagu lakas un beidzot ar šampūnu reklāmām, daudzas latīņamerikāņu sievietes pamanījušas, ka viņu “māsas”, kļūstot par lielām popzvaigznēm, aizvien mazāk līdzinās latino sievietēm.

Mēs visapkārt varam vērot, ka masu medijiem vajadzīgi visiem patīkami, pievilcīgi cilvēki kā plaša patēriņa prece. Dženiferas Lopesas melnie mati tagad kļuvuši ievērojami gaišāki atšķirībā no tiem laikiem, kad viņa kā ārpus latino sabiedrības mazpazīstama dziedātāja uzstājās populārajā latīņamerikāņu televīzijas šovā “In Living Color”. Arī viņas seksīgi apjomīgā figūra kļuvusi krietni kārnāka.

Tie ir kompromisi, uz kuriem ir jāiziet pat ļoti bagātiem un slaveniem cilvēkiem, lai izpatiktu masu publikas gaumei. Acīmredzot mediji vēl nav gatavi ādas krāsas, ķermeņa formu un izmēru daudzveidībai, kas veido katru atsevišķu sabiedrību.

“Televīzijas skatītāji nekad neieraudzīs citas puertorikāņu sejas, jo tās nav ejoša ‘prece’,” tā domā LatinoLink aptaujātie latīņamerikāņu izglītības darbinieki. “Masu publika nekad neieraudzīs latīņamerikāņu autentisko izskatu, jo nemaz nevēlas to redzēt.”

Masu mediji nosaka skaistuma standartus pēc fiziskās pievilcības un etniskās identitātes, pie kam dominējošā joprojām ir baltā rase kā skaistuma ideāls. Arī Amerikas aziāti jūtas nedroši par savu imidžu. Pastāv tendence, ka amerikāņu aziātes savām meitām liek krāsot acis tā, lai tās izskatītos mazāk slīpas.

Mediju radītie stereotipi ietekmē ne tikai modes, bet arī rotaļlietu tirgu. Japāņu izgudrotā videospēle un rotaļlietas “Pokémon”, kas iekarojusi lielu popularitāti visas pasaules bērnu vidū, ir tipisks "amerikāņu skaistuma" piemērs. “Pokémon” varoņiem ir raksturīgas lielas, apaļas acis, kas tagad ir arī daudzu Amerikas aziātu skaistuma standarts. Ja acis būtu slīpas, diez vai Japānas ražotāji ar tiem varētu pelnīt miljardus.

Comment Form