Izvēlies tādus olbaltumvielu avotus, kas ir liesi un bez taukiem


Seši ieteikumi, kā ēst un dzert ceļā uz veselīgāku ādu
Foto: Shutterstock

Neskaitot zivis, olas, vistu un tītara krūtiņas, viens no labākajiem olbaltumvielu avotiem ir liesa sarkanā gaļa, portālam “Everyday Health” stāsta Džesika Vu, medicīnas doktore, Dienvidkalifornijas Universitātes dermatoloģijas profesore un grāmatas “Feed Your Face” autore.

Portāls “Everyday Health” ziņo, ka iepriekš veikti pētījumi liecina, ka sarkanā gaļa satur aminoskābes – glicīnu un prolīnu, un saskaņā ar pētījumu, kas 2018. gada janvārī publicēts žurnālā “Amino Acids”, tās ir sastāvdaļas, kas iesaistās kolagēna sintēzē.

Kā portālam norāda ASV valsts veselības institūti, sarkanā gaļa satur arī cinku un šī kolagēna veidošanā ir izšķiroša uzturviela, liecina līdzšinējie pētījumi.

Portāls atsaucas uz žurnāla “European Health Journal” 2018. gada decembrī publicētu pētījumu, kurš liecina, ka sarkanā gaļa ir ar augstu piesātināto tauku saturu un ražo ķīmisko vielu, ko sauc TMAO (trimetilamīna N-oksīds), kas var būt saistīta ar sirds veselību. Pētījumā iesaistītajiem cilvēkiem, kuri ikdienā daudz patērē sarkano gaļu, organismā bija trīskāršs TMAO līmenis.

Lai gan sarkanās gaļas patēriņš nes līdzi arī riskus, tomēr to no uztura izslēgt nevajadzētu, teic Kataja. “Ja uzturā ir dārzeņi, visādas lapas, ogas, sēklas, tad sarkanās gaļas porcija ne tikai ādai, bet arī cilvēka veselībai neko nenodarīs.” Tāpēc, ja pusdienās ēd gaļu, atceries to kombinēt ar dārzeņiem vai vismaz tās pašas dienas vakarā ēd salātus.

Lai sirds būtu veselīga, Amerikas Sirds asociācija iesaka pieturēties pie olbaltumvielām, kurās ir nepiesātinātie tauki, piemēram, zivis vai sarkanā gaļa, kas ir liesa, beztauku un nepārstrādāta.

Uztura speciāliste Kataja skaidro, ka sirds veselībai palīdz dažādu produktu kopums, tostarp dārzeņi, augļi, sēklas. “Lai stiprinātu sirdi, uzturā jālieto tādi olbaltumvielu avoti kā pākšaugi, biezpiens, olas, siers, kā arī ogļhidrātu avoti – pilngraudu produkti, auzu pārslas, grūbas, griķi un citi.”

Austeres to cinka satura dēļ arī ir efektīvas cīņā ar sausu, novecojošu ādu, portālam “Everyday Health” stāsta Hovards Murads, medicīnas doktors, Kalifornijas Universitātes asociētais medicīnas profesors un grāmatas “The Water Secret” autors. “Cinks nav tikai būtisks kolagēna ražošanai un ārstniecībai,” viņš norāda, “tas ir arī spēcīgs pretiekaisuma līdzeklis.”

Iekaisums ir veids, kā organisms sazinās ar mūsu imūnsistēmu, lai ziņotu, ka esam savainoti, bet tas var izraisīt arī uzliesmojumus, kas izpaužas kā ādas pietūkums, izsitumi un apsārtums, norādīts portālā “Informed Health”. Ceihners uzsver, ka pārtikas produkti, kas ir bagāti ar A vitamīnu vai cinku, piemēram, graudaugi, pupas, spināti un austeres, var palīdzēt mazināt ādas iekaisumu.

Tags

Āda Ādas kopšana Sejas ādas kopšana Veselīgs dzīvesveids Veselīgs uzturs
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form