KUSTIES KOPĀ AR KALCIJS.LV

Vingrojumi ar dubultu efektu. Ieteikumi sportošanai pārī

Sports un izkustēšanās daudziem saistās ar kaut ko grūtu, garlaicīgu un nepatīkamu. Ja esi viens no viņiem, iespējams, tev savu labsajūtu un fizisko formu nevajag censties uzlabot vienatnē. Pamēģini fiziskajās aktivitātēs iesaistīt savu māsu, brāli, draugu vai partneri – sportot kopā noteikti būs interesantāk un motivējošāk. Tieši tāpēc piedāvājam vingrojumu kompleksu, ko izpildīt divatā.

"Veselības un spēka izaicinājums"

Projektā apkopoti vingrojumi ikvienam, kurš vēlas sportot mājās vai brīvā dabā. Kopā ar profesionālu treneri Miku Embrektu parādīsim dažādas vingrojumu programmas, kas būs piemērotas aizņemtiem cilvēkiem, iesācējiem, kā arī tiem, kas vēlas sevi izaicināt.

Treneris Mikus Embrekts norāda, ka ļoti daudzas lietas darīt kopā ar kādu ir interesantāk nekā vienatnē. Tas attiecas arī uz vingrošanu. 

Tomēr arī tad, ja vingro kopā ar kādu, nedrīkst aizmirst par iesildīšanos. Dažas idejas, kā to izdarīt, vari noskatīt video vai arī atrast šeit

Pirmais vingrinājums

"Pirmais vingrinājums – pietupiens. Dodam partnerim roku, stingri satveram, iztaisnojam rokas, lai sajustu viens otru, un veicam pietupienu," stāsta Mikus. Treneris norāda, ka izelpa jāveic, ceļoties augšup. Viņš arī atgādina, ka vēders jātur stingrs un mugura taisna. Atceries, ka vingrojuma laikā nevajag liekties uz priekšu – svaram jābūt vērstam uz aizmuguri. Nepazaudē savu partneri un pamatu zem kājām!

Otrais vingrinājums


Arī nākamais vingrinājums ir paredzēts kāju muskulatūras stiprināšanai. Katrs partneris izpilda citādāku vingrinājumu. Viens notur statisku pietupienu un tur partnera pēdu, bet otrs veic izklupienu, aizmugurējās kājas balsta vietā izmantojot partnera plaukstas. Mikus atgādina, ka pietupiena laikā jātur stingrs augums. Partnerim, kas veic izklupienu, jāpaļaujas uz partneri un jāpievērš uzmanība tam, lai svars ir vienmērīgi sadalīts uz abām kājām. "Neaizmirstam kājas samainīt. Un neaizmirstam arī, ka abiem partneriem ir jāveic abi vingrinājumi," atgādina treneris.

Trešais vingrinājums


"Esam nonākuši balstā uz taisnām rokām un veiksim atspiešanās vingrinājumu," stāsta Mikus. Partneri atrodas viens otram pretī, lai atspiediena kustības noslēgumā varētu sasist plaukstas. "Protams, plaukstas sasitam pārmaiņus. Un neaizmirstam, ka vingrinājumam ir arī atvieglināts variants, atrodoties uz ceļiem."

Ceturtais vingrinājums


Noslēgumā tiek izpildīts funkcionāls vingrinājums. "Viens no partneriem atrodas balstā uz taisnām rokām," skaidro Mikus, "otrs partneris veic vieglus lēcienus, atrodoties starp kājām. Lecam mīksti, savā ritmā un atceramies neuzlēkt partnerim uz kājām. Protams, neaizmirstam samainīties. Katrs veicam abus vingrinājumus."

Noslēgumā Mikus atgādina – pēc vingrojumu izpildes neaizmirsti atsildīties. Un atceries, ka vingrot kopā ar citiem var būt ne vien interesantāk, bet arī motivējošāk.

Projektu atbalsta KALCIJS.LV

Projekta ''Veselības un spēka izaicinājums'' veidotāji: saturs – Dita Vinovska, video un foto – Miks Siliņš un Patriks Pauls Briķis, dizains – Natālija Šindikova, izstrāde – Emīls Cinītis, projekta vadītājas – Kristīne Melne, Žanete Zīlīte, Kristiāna Tabunova.
Informējam, ka DELFI portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē.