Autobraucēju vidū nereti dzirdami jociņi par sievietēm autobraucējām, kas, vadot auto, pamanās uzkrāsoties un vēl ar draudzeni pa telefonu papļāpāt. Taču apdrošināšanas kompānijas "Balta" Lielbritānijas kolēģu "More Than" veiktais pētījums liecina, ka Lielbritānijā pieaudzis to vīriešu skaits, kurus varētu dēvēt par motorseksuāļiem - 2,2 miljoni vīriešu cietuši autoavārijā, kamēr pētījuši sevi spogulī. Pētījumā secināts, ka šādi vīrieši iecienījuši "Ford" automašīnu modeļus, īpaši "Ford Focus" un "Ford Fiesta".

Līdz šim ir dzirdēti pamācoši stāsti par sievietēm, kas pie stūres krāsojas, taču tas, cik bieži vīrieši, vadot automašīnu, jūsmo par savu izskatu, bija nepētīts jautājums. Lielbritānijas apdrošināšanas kompānijas "More Than" pētījuma dati liecina, ka pārsteidzoši palielinās motorseksuālo vīriešu skaits. Tie ir ar savu ārējo izskatu pārņemti kungi, kas, vadot automašīnu, nepārtraukti raugās atpakaļskata spogulī, jūsmojot par sevi un pielabojot izskatu.

Saskaņā ar "More Than" pētījumu ar izskatu pārņemti autovadītāji jeb motorseksuāļi pēdējo divpadsmit mēnešu laikā ir izraisījuši aptuveni 2,2 miljonus autoavāriju. Vadot auto, viņi pētījuši savu izskatu atpakaļskata spogulī vai braukšanas laikā izmantojuši skaistumkopšanas līdzekļus. Tostarp pētījuma rezultāti rāda, ka motorseksuāli vīrieši ir kuplā skaitā un viņi apdraud gan savu, gan citu satiksmes dalībnieku drošību, savam ārējam izskatam pievēršot vairāk uzmanības nekā ceļam.

Pētījuma rezultāti atklāj, ka atpakaļskata spogulis ir ideāli novietots, lai koptie kungi, sēžot pie stūres, varētu tajā pētīt savu atspulgu – 23% aptaujāto respondentu kārto frizūru, 19% pēta sejas krāsu, 15% pozē, bet 10% aptaujāto vīriešu pārliecinās par savu zobu baltumu. Turklāt tiek lēsts, ka 1,3 miljoni motorseksuālu vīriešu, vadot automašīnu, regulāri uzklāj sejas krēmu, mākslīgo iedegumu vai vīriešiem paredzētu pūderkrēmu.

Attiecinot pētījuma rezultātus uz visiem vīriešu kārtas autovadītājiem Lielbritānijā, to daudzumu var lēst ap 2,9 miljoniem. Tie ir vīrieši, kas ir tik pārņemti ar savu izskatu, ka pievēršas savam atspulgam piecas līdz desmit reizes pusstundu gara brauciena laikā. Pētījumā secināts – ja ik reizi atspulgam uzmanība tiek veltīta apmēram 4,8 sekundes, tad rezultātā varam pieņemt, ka pusstundu gara brauciena laikā miljoniem vīriešu gandrīz minūti skatās paši uz sevi, nevis uz ceļu.

Lielbritānijas ainavas, daiļais dzimums un interneta vietne "Facebook" – tie ir daži no biežāk fiksētajiem iemesliem, kādēļ, vadot automašīnu, vīrieša skatiens novirzījies no priekšā esošā ceļa. Taču, šķiet, modernā vīrieša uzmanību vairāk par visu novērš viņa paša atspulgs spogulī. Kā visizplatītākie iemesli, kādēļ motorseksuāli vīrieši iekļuvuši autoavārijā, minēta frizūras pielabošana, mākslīgā iedeguma uzklāšana un pozēšana atpakaļskata spogulī. Turklāt ar "pucēšanos" saistītās avārijas vidēji rada 653 mārciņu (541 lats) lielus bojājumus motorseksuālu vīriešu automašīnām.

Pētījumā secināts, ka motorseksuālu vīriešu automašīnas drīzāk līdzinās veikalu skaistumkopšanas nodaļām. Pētījumā aptaujātie kungi norādīja, ka viņu automašīnās vienmēr ir visi nepieciešamie skaistumkopšanas līdzekļi. Vīrieši savās mašīnās visbiežāk glabā dezodorantu, sejas tīrīšanas salvetes, losjonu pēc skūšanās, matu suku, mitrinošo sejas krēmu, zobu pastu vai mutes skalojamo līdzekli, matu vasku vai želeju, lūpu balzamu, mākslīgā iedeguma krēmu un vīriešu kosmētiku.

Pēc "More Than" pasūtinājuma Lielbritānijā pētījumu veica tirgus pētījumu aģentūra "OnePoll". Aptauja ilga no šāgada 15. līdz 19. martam. Aptaujas ietvaros tika aptaujāti trīs tūkstoši vīriešu – autovadītāju vecumā virs 18 gadiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!