Ziemas braukšanas apstākļu iestāšanās atgādina par 1. decembri, līdz kuram visiem Latvijas autovadītājiem jāpabeidz pāreja uz ziemas riepām. Pirmā sniega izraisītais ceļa negadījumu pieaugums atgādina, ka drošākai braukšanai pāreja uz ziemas riepām jāveic jau pirms likumā noteiktā termiņa.

Apdrošinātāji atgādina, ka nolietotas ziemas riepas nepaglābs no avārijām un ar tām saistītajām auto remonta izmaksām. Dati liecina, ka jauna ziemas riepu komplekta cena vienmēr būs zemāka par avārijas izraisīto bojājumu remonta izmaksām.

Nevienam vairs nav jāizskaidro, kāpēc vasaras riepu lietošana ziemā negatīvi ietekmē automašīnas stabilitāti uz apledojuša vai apsniguša ceļa, kā arī pagarina bremzēšanas distanci un laiku. Taču daži autovadītāji joprojām prāto, kas ir izdevīgāk – uzmanīgi braukt ar nolietotām ziemas riepām, cerot neiekļūt avārijā, vai tomēr iegādāties jaunas ziemas riepas.

"Iegādājoties četras lētas, Ķīnā ražotas ziemas riepas jūs iztērēsiet ap 240 eiro, bet augstas kvalitātes "Goodyear" riepu komplekts maksās 400 eiro. Vidējā segmenta Eiropas riepu ražotāja piedāvātā ziemas riepu komplekta cena ir ap 300 eiro. Skaidrs, ka avārijas izraisītais remonts būs daudz dārgāks par uzticamu ziemas riepu cenu," norāda Ernests Čejausks, "Goodyear" produktu speciālists Baltijas un Ziemeļu valstīs.

"Latvijā ziemas riepas ir obligātas 90 dienas, bet vidēji tās tiek lietotas 150 dienas sezonā un izmantotas minimums divas līdz trīs ziemas sezonas. Vidējā ziemas riepu izmaksa ir daudz zemāka par tām izmaksām, ko ģimenes budžetā radīs avārija," uzsver Čejausks.

"Autovadītājiem nopietni jāapdomā, vai ņemot vērā savu ģimeņu veselību un dzīvību, šīs izmaksas tiešām ir uzskatāmas par augstām. Ieguvumi no atbilstošas kvalitātes ziemas riepām krietni pārsniedz potenciālos veselības un finanšu zaudējumus," atgādina "Goodyear" pārstāvis.

"Taupot naudu kvalitatīvu ziemas riepu iegādei, mēs ne tikai riskējam ar automašīnas sabojāšanu un ievērojamiem remonta izdevumiem, bet, būtiskākais, apdraudam savu un līdzcilvēku veselību un dzīvību. Jāsaka, ka visnepatīkamākie ir tieši tie gadījumi, kuros cieš cilvēki. Par apdrošinātas automašīnas remontu rūpes uzņemsies apdrošinātājs, bet cilvēkus "saremontēt" nebūt nav vienkārši un ne vienmēr iespējami," uzsver apdrošināšanas sabiedrības "Balta" atlīdzību direktors Ingus Savickis.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!