Foto: LETA

Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) šogad otrajā ceturksnī saņēmusi 49 klientu sūdzības par kredītiestāžu, kā arī 24 sūdzības par apdrošināšanas kompāniju darbību, liecina komisijas publiskotā informācija.

Salīdzinājumā ar 2014.gada otro ceturksni šogad attiecīgajā laikā FKTK par kredītiestādēm saņēmusi par 18 sūdzībām vairāk, bet par apdrošinātājiem - par 12 sūdzībām vairāk.

FKTK informē, ka par kredītiestāžu darbību 2015.gada otrajā ceturksnī komisija saņēmusi un izskatījusi 49 kredītiestāžu klientu sūdzības par 10 kredītiestādēm un trīs sūdzības par vairākām kredītiestādēm. Tostarp 34 sūdzības saņemtas no fiziskām personām un 15 no juridiskām personām.

"Visos gadījumos, kad klients ir sūdzējies par konkrētas bankas darbību, FKTK ir pieprasījusi bankai sniegt skaidrojumus par radušos situāciju. Izskatot 42 sūdzībās minēto, FKTK kredītiestāžu rīcībā nav konstatējusi Kredītiestāžu likuma un tam pakārtoto normatīvo aktu pārkāpumus, četrās sūdzībās minēto FKTK izmantos uzraudzības vajadzībām, savukārt izskatot trīs sūdzībās minēto, kredītiestādē ir konstatēti trūkumi iekšējās kontroles sistēmā," informēja FKTK.

Visbiežāk - 14 reizes - šogad otrajā ceturksnī klienti FKTK sūdzējušies par noguldījumiem un kontu apkalpošanu, 12 reizes - par kreditēšanas pakalpojumiem, deviņas - par zvērinātu tiesu izpildītāju rīkojumu izpildi, septiņas - par citiem iemesliem, piecas - par sadarbību ar banku un divas sūdzības bijušas par maksājumu kartēm.

No 49 saņemtajām sūdzībām 12 gadījumos to iesniedzēji vērsušies FKTK par "Swedbank" darbību, 11 reizes par banku "Citadele", deviņas reizes par "SEB banku", un četras – par "DNB Banku" un "Nordea Bank" Latvijas filiāli, trīs sūdzības saņemtas par vairākām kredītiestādēm kopā, divas – par "PrivatBank" un pa vienai sūdzībai – par "Rietumu banku", "Norvik banku", "Latvijas Pasta banku" un "ABLV Banku".

Tāpat FKTK informēja, ka klienti otrajā ceturksnī sūdzējušies komisijai par desmit apdrošinātājiem. Kopumā saņemtas desmit sūdzības no juridiskām personām un 14 no fiziskām personām.

Pēc visu saņemto klientu sūdzību izskatīšanas, FKTK ir pieprasījusi apdrošinātājiem sniegt skaidrojumus par radušos situāciju, bet nevienā no 24 sūdzībās minētajiem gadījumiem FKTK nav konstatējusi normatīvo aktu prasību pārkāpumus, par kuriem būtu piemērojamas Apdrošināšanas sabiedrību un to uzraudzības likumā paredzētās sankcijas.

Biežākais apdrošinātāju klientu sūdzību iemesls (astoņas sūdzības) otrajā ceturksnī bija apdrošināšanas atlīdzības apmērs, seko lēmuma pieņemšanas kavēšana (septiņas sūdzības), apdrošināšanas atlīdzības atteikums (piecas sūdzības) un divas sūdzības iesniegtas gan par apdrošināšanas atlīdzības izmaksas kavēšanu, gan citiem iemesliem.

FKTK sešas sūdzības saņēmusi par "Gjensidige Baltic", četras gan par "Baltikums", gan "BTA Insurance Company", pa divām sūdzībām ir par "Baltijas Apdrošināšanas nams", "Compensa Towarzystwo Ubezpieczen S.A. Vienna Insurance Group" Latvijas filiāle un "Balva", kura ir likvidācijas procesā, bet pa vienai sūdzībai ir par "Compensa Life Vienna Insurance Group" Latvijas filiāli, "Ergo Insurance" Latvijas filiāli, "Swedbank P&C Insurance" Latvijas filiāli un "Swedbank Life Insurance" Latvijas filiāli.

Saņemto sūdzību skaits par dažādiem tirgus dalībniekiem var atšķirties, jo to uzņēmējdarbības un tirgus daļas apmērs, kā arī uzņēmējdarbības veids ir atšķirīgs, tāpēc dati par sūdzību skaitu jāaplūko šo rādītāju kontekstā.

2014.gadā FKTK saņēma kopumā 238 sūdzības, tajā skaitā 183 klientu sūdzības par kredītiestāžu, kā arī 55 sūdzības par apdrošināšanas kompāniju darbību.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!