Foto: Publicitātes foto

Pirmdien, 13. februārī, satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) un Rīgas domes (RD) priekšsēdētājs Nils Ušakovs (S) konceptuāli vienojās par turpmāko sadarbību projekta "Rail Baltica" īstenošanā, portālu "Delfi" informē ministrijas pārstāve Liene Užule.

Ar Rīgas domi tuvākajā laikā Satiksmes ministrija (SM) parakstīs sadarbības memorandu, kas sekmēs projekta īstenošanu galvaspilsētā.

Sarunā ministrs uzsvēra, ka projekta "Rail Baltica" īstenošanā Rīgai būs nozīmīga loma un Latvijas galvaspilsētas centrs piedzīvos ievērojamas pārmaiņas. Puses bija vienisprātis, ka projekta īstenošanas rezultātā Rīgas Centrālajai stacijai jākļūst par iedzīvotājiem un pasažieriem draudzīgu, pieejamu, modernu multimodālu transporta mezglu, kas sekmēs Rīgas pilsētas attīstību.

Plānots, ka centrālās stacijas projektēšanas darbus pabeigs 2019. gadā, bet būvniecību – 2022. gadā.

Sarunas laikā Rīgas pašvaldības vadība konceptuāli atbalstīja projekta ietvaros iespējamo risinājumu – jaunajā Rīgas Centrālajā multimodālajā sabiedriskā transporta mezglā atradīsies divas dzelzceļa sistēmas un pasažieriem būs pieejams arī sabiedriskais pilsētas un starppilsētu transports.

Ministrija un dome apņēmusies gādāt par pasažieru ērtībām, drošību un ērtu piekļuvi mezglam gan ar sabiedrisko, gan privāto transportu. Vēl turpināsies sarunas ar visām iesaistītajām pusēm, lai rastu piemērotāko risinājumu sekmīgai pasažieru pārvadājumu organizēšanai, pastāstīja Užule.

Tikšanās laikā satiksmes ministrs arī informēja, ka projekta "Rail Baltica" metu konkursa rezultātā rasts risinājums stacijas pārbūvei, kā arī jauna tilta izveidei pār Daugavu. Savukārt RD 2017. gada vidū sāks atsavināt "Rail Baltica'" trases izbūvēšanai nepieciešamo nekustamo īpašumu.

"Rail Baltica" būvniecība ir daļa no TEN-T tīkla ziemeļu–dienvidu transporta koridora attīstības, kas savienos Baltijas valstis ar Polijas un pārējās Eiropas Savienības dzelzceļa tīklu. Projekts ietver pamattrases būvniecību Latvijas teritorijā no Igaunijas–Latvijas robežas šķērsojuma Salacgrīvas novadā līdz Latvijas–Lietuvas robežas šķērsojumam Bauskas novadā, šķērsojot Daugavu pie Saulkalnes, cauri Rīgai, nodrošinot "Rail Baltica II" pieslēguma izbūvi starptautiskajai lidostai "Rīga", Daugavas labā un kreisā krasta ostas infrastruktūrai, kā arī citas saistītās infrastruktūras (kravu un pasažieru termināļi, apkopes punkts, depo u.c.) būvniecību.

Dzelzceļa līnija plānota kā elektrificēta divceļu līnija, kas paredzēta gan pasažieru, gan kravas vilcienu kombinētajai satiksmei. Rīgas pilsētā un starptautiskajā lidostā "Rīga" ir paredzēts izbūvēt starptautisko vilcienu pasažieru termināli, bet Salaspils novadā (Saulkalnē) – multimodālu kravu termināli. Dzelzceļa pamattrases garums ir aptuveni 260 kilometri. Projektētais dzelzceļa līnijas maksimālais ātrums ir 240 kilometri stundā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!