Foto: Publicitātes attēli

Trešdien vakarā AS "Pasažieru vilciens" (PV) nosūtījusi jaunos grozījumus vilcienu iepirkuma līgumā, kuros cita starpā ietverta nepārprotama norāde, ka bez piedāvātajiem grozījumiem līgumā nebūs iespējams saņemt Eiropas Komisijas (EK) finansējumu daudzmiljonu vilcienu iepirkumam, portālam "Delfi" sacīja PV valdes loceklis Aigars Štokenbergs.

Līdz šim ar konkursā uzvarējušo Spānijas kompāniju "Construcciones y Auxiliares de Ferrocariles S.A." (CAF) noritējušas sarunas par grozījumiem piecos strīdīgajos vilciena iepirkuma līguma punktos. Jaunie grozījumi līgumā iestrādāti trešdien un vakarā nosūtīti CAF, lai kompānija šīs nedēļas laikā sniegtu atbildi. Par grozījumiem vilcienu iepirkuma līgumā jāvienojas līdz 2.oktobrim.

Jauno vilcienu iepirkuma līgumam ir noteikts konfidencialitātes statuss, kādēļ netiek atklāta arī jauno līguma grozījumu būtība. Štokenbergs vien norādīja, ka līguma grozījumos ietverta norāde, ka bez izmaiņām līgumā nebūs iespējams vilcienu iepirkumā piesaistīt Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda finansējumu.

Štokenbergs apstiprināja, ka 18.septembrī CAF vērsies Stokholmas šķīrējtiesas meditācijā, lai šādā ceļā ārpus tiesas risinātu domstarpības ar PV. Šāda iespēja ir paredzēta CAF un PV 2.aprīlī parakstītajā līgumā. Kopumā ir četri panti, kas darbojas par spīti tam, ka līgums vēl nav stājies spēkā, un tie ir par konfidencialitāti, komunikāciju, pārstāvību, kā arī pārrunu kārtību, tostarp meditāciju, skaidroja PV valdes loceklis.

Viņš skaidroja, ka meditācijas ceļā trīs mēnešus laikā, pieaicinot juristus kā vidutājus, pusēm ir iespējams sniegt savus argumentus un šādi atrisināt domstarpības. Latvijai savs pārstāvis šķīrējtiesā jānozīmē līdz 9.oktobrim, kas arī tiks izdarīts, teica Štokenbergs, gan atzīstot, ka grūti patlaban ir paredzēt strīda risināšanu meditācijas ceļā gadījumā, ja līdz noteiktajam 2.oktobrim CAF nepiekrīt līguma grozījumiem.

Jau ziņots, ka 2.aprīlī parakstītais jauno vilcienu iepirkuma līgums vēl nav stājies spēkā, jo parakstītais dokuments atšķiras no valdībā akceptētā līgumprojekta. Finanšu ministrija, izvērtējot PV un CAF šā gada 2.aprīlī noslēgto līgumu par jauno vilcienu iegādi, iepriekš secināja, ka PV, slēdzot līgumu ar CAF, nav ņēmis vērā valdības norādījumus.

Arī EK ir paudusi līdzīgu nostāju, ka līguma grozījumi satur tādas būtiskas izmaiņas, kas rada nepieciešamību rīkot jaunu iepirkuma konkursu, un EK varētu pilnībā liegt Latvijai paredzēto 100 000 miljonu latu līdzfinansējumu šim projektam, jo, EK ieskatā, līguma atšķirība no konkursa nolikuma ir tik būtiska, ka diskriminē citus konkursā zaudējušos un nepiedalījušos uzņēmumus.

Jauno 34 elektrovilcienu un septiņu dīzeļvilcienu iepirkuma iegādes kopējās izmaksas tiek plānotas 144 miljoni latu, no kuriem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums būs 100 miljoni latu, savukārt PV līdzfinansējums šā projekta realizācijai būs 44 miljoni latu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!