Foto: AFI
Anglijas Augstā tiesa ceturtdien nolēma, ka pērn aprīlī "Antonio Gramsci Shipping Corporation" un 29 citu Latvijas Kuģniecības meitas sabiedrību celtā prasība pret Ventspils mēru Aivaru Lembergu par it kā neizdevīgi slēgtajiem kuģu frakta līgumiem nav šīs tiesas jurisdikcijā. Līdz ar to tuvāko divu nedēļu laikā tiesa arī atcels šīs prasības nodrošinājumu – Lemberga īpašumu "iesaldēšanu" 135 miljonu ASV dolāru (66,69 miljonu latu) vērtībā, portālu "Delfi" informēja advokāte Vineta Čukste.

"Anglijas Augstā tiesa izskatīja Lemberga pieteikumu par jurisdikcijas apstrīdēšanu un piekritusi viņa argumentiem, atzīstot, ka ne Anglijas, ne Eiropas Savienības tiesības nedod pamatu uzskatīt, ka Lembergs būtu slēdzis apstrīdētos frakta līgumus," apgalvoja advokāte.

Šī lēmuma rezultātā Augstā tiesa tuvākajā laikā lems arī par pērn aprīlī noteiktā Lembrga īpašumu iesaldēšanas rīkojuma atcelšanu. Tādejādi tiks atcelti visi no šī rīkojuma izrietošie ierobežojumi rīcībai ar  Lemberga mantu.

Tāpat prasītājiem, Latvijas Kuģniecības meitas sabiedrībām, būs pienākums atlīdzināt  Lembergam tiesāšanās izdevumus un zaudējumus, kas viņam radušies no nelikumīgā iesaldēšanas rīkojuma pieņemšanas un ar to saistītajām prasītāju prettiesiskajām darbībām.

AS "Ventspils nafta" Sabiedrisko attiecību vadītāja Ilze Nagla portālam "Delfi" apliecināja, ka spriedums tiek vērtēts un plašāks komentārs no prasītāju puses juristiem būs piektdien.

Jau ziņots, ka 2011.gada pavasarī Anglijas Augstā tiesa pieņēma lēmumu par iesaldēšanas rīkojumu pret Aivara Lemberga aktīviem, pamatojoties uz Latvijas kuģniecības 30 meitas sabiedrības celto prasību par it kā prettiesisko frakta līgumu slēgšanu. Anglijas tiesas pērn izdotais rīkojums zaudētu spēku, ja Lembergs sniegtu nodrošinājumu, iemaksātu tiesai 135 miljonus ASV dolāru vai sniegtu nodrošinājumu šādas summas apmērā citā veidā.

 Anglijas un Velsas Augstākajā tiesā notiek tiesas process "Antonio Gramsci Shipping" un citas pret "Recoletos Ltd. un citiem", kurš plašākai Latvijas publikai kļuva zināms 2010.gada vasarā, kad no tā materiāliem noplūda liecības par to, kā Andris Šķēle un Aivars Lembergs savulaik "pie galda" vienojušies par "Latvijas kuģniecības" privatizāciju.

Anglijā notiekošā tiesvedība ir LK holdingu pārņēmušā "Vitol" tiesāšanos ar personām, kuras, viņuprāt, holdingu iztukšojušas, kā rezultātā "Vitol" savulaik investējis "tukšā čaulā". Lielbritānijā patlaban Lieta Lieta bija ierosināta pēc LK meitasfirmu prasības pret ārzonu kompānijām, kas tiek vainotas nelikumīgā vairāk nekā 60 kuģu frakts darījumu noslēgšanā par mākslīgi zemām likmēm 2003.-2005.gadā, tādējādi nodarot LK zaudējumus 100 miljonu ASV dolāru (57 miljonu latu) apmērā. Vēlāk ar prasību vērsās arī pret Lembergu, uzskatot, ka viņš saistīts ar šo frakta līgumu slēgšanu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!