Foto: Vadims Morozovs

Garantijas laiks tapai, kas sestdien lūzusi "airBaltic" lidmašīnas šasijas izlaišanas mehānismā, liekot veikt ārkārtas nosēšanos, bijis vēl tikai pusē, pirmdien vēstīja raidījums "LNT Ziņas Sešos".

"Priekšējās šasijas mehānismā ir salūzusi viena skrūve, ļoti maza skrūve, aptuveni piecus centimetrus gara, kas nobloķēja šasijas ievilkšanu un izlaišanu. Viņa to nobloķēja. Tur, kur šī skrūve tika stiprināta pie mehānisma, tur arī ir dažādas deformācijas, un nav īsti skaidrs, vai deformācijas notika, kad skrūve salūza, vai arī tur jau bija kaut kas ar skrūvi, kaut kā kustējās un deformēja pārējās detaļas," raidījumam pastāstīja Transporta incidentu izmeklēšanas biroja eksperts Visvaldis Trūbs.

Kā vēsta raidījums, transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojs pirmdien pabeidzis lidaparāta apskati un izņēmis bojātās daļas tālākai ekspertīzei. Skrūve tiks sūtīta uz metalurģisko pārbaudi Nīderlandē, lai noskaidrotu, piemēram, vai vainojams nekvalitatīvs materiāls.

Latvijas izmeklētāji vainu meklējuši kopā ar "airBaltic" un lidmašīnas ražotāja "Bombardier" tehniķiem.

Incidents notika ar "Bombardier Q400" modeļa lidmašīnu. Šādas lidmašīnas kopumā "airBaltic" flotē ir 12. Pēc avārijas situācijas tām visām ir veiktas šasiju tehniskās pārbaudes. Trīs "airBaltic" lidaparātiem pēdējā mēneša laikā esot bijušas arī problēmas ar dzinējiem, kad nosēšanos nācies veikt tikai ar vienu darbojošos no diviem dzinējiem, vēsta raidījums.

Jau ziņots, ka sestdien "airBaltic" reiss BT641 ar lidmašīnu "Bombardier Q400 NextGen" no Rīgas uz Cīrihi starptautiskajā lidostā "Rīga" veica nosēšanos paaugstinātas drošības apstākļos, jo lidaparātam bija radušās problēmas ar priekšējo šasiju. Pēc lidmašīnas nosēšanās vairākas stundas bija slēgts lidostas "Rīga" skrejceļš.

Lidmašīnā atradās 63 pasažieri, no tiem divi bija bērni un viens zīdainis, kā arī četri apkalpes locekļi. Neviens lidmašīnas ārkārtas nosēšanās dēļ nav cietis.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!