Foto: LETA

Janvārī Rīgā salabotas avārijas bedres vairāk nekā 2740 kvadrātmetru platībā, ieguldot 56 000 eiro, informēja Rīgas domes Satiksmes departamentā.

Kopumā šogad ielu un tiltu uzturēšanai piešķirtais finansējums ir 15 miljoni eiro, kur lielākā daļa finansējuma paredzēta uzturēšanas darbiem ziemā,tostarp avārijas bedru labošanai.

Visvairāk bedres labotas Zemgales un Vidzemes priekšpilsētās, tur remontdarbi veikti 1439 kvadrātmetru platībā. Kurzemes rajonā ielu uzturētāji konstatēja un veica bedru labošanas darbus 237 kvadrātmetru platībā, Latgales priekšpilsētā - 550 un Ziemeļu rajonā - 186 kvadrātmetru platībā, arī centrā tika salabotas bedres 240 kvadrātmetru platībā. Vismazāk bedres konstatētas un salabotas uz tiltiem - 91 kvadrātmetrs.

Ielu un tiltu bedru remonts notiek visu gadu, taču ziemā tiek labotas tikai avārijas bedres. Ievērojama bedru veidošanās notiek tieši pie straujas gaisa temperatūras maiņas, kad strauji paaugstinās vai arī būtiski svārstās brauktuves temperatūra, skaidro departamentā. Līdz ar to bedres asfaltbetona segumā veidojas ļoti strauji - pat dažu stundu laikā.

Lai veiktu kvalitatīvu bedru remontu, nepieciešama gaisa temperatūra, kas nav zemāka par plus pieciem grādiem, līdz ar to ziemas periodā nekavējoties tiek remontētas tās bedres, kas apdraud satiksmes drošību, prioritāri maģistrālajās ielās un uz tiltiem.

Pašlaik avārijas bedru novēršanai tiek pielietota aukstā asfalta ieklāšanas tehnoloģija, informē departamentā. Tas nozīmē, ka bedre maksimāli tiek iztīrīta, nosusināta, un tad tiek ieklāts aukstā asfalta maisījums. Departamenta pārstāvji uzsver, ka tas ir avārijas remonts un tā galvenais uzdevums ir novērst avārijas situācijas un uzlabot satiksmes drošību līdz brīdim, kad ielas un tiltus būs iespējams salabot atbilstošos laika apstākļos ar ierastiem paņēmieniem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!