Foto: LETA

Lai skaidri redzētu jaunā pedagogu darba samaksas modeļa ietekmi uz budžetu, Finanšu ministrija (FM) vēl veic šī modeļa detalizētu analīzi, apliecināja finanšu ministre Dana Reizniece-Ozola (ZZS).

Trešdien, tiekoties ar izglītības un zinātnes ministru Kārli Šadurski (V), Reizniece-Ozola guvusi pārliecību, ka Šadurskim ir redzējums par pedagogu algu reformu, tomēr FM no savas puses veic detalizētu analīzi.

Ministre pauda gandarījumu, ka, neskatoties uz to, ka Šadurskis uzsver nepieciešamību meklēt vēl papildu finansējumu, lai veiktu pedagogu atalgojumu reformu, viņš bez tā, ko FM jau bija atradusi Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) maciņā kā rezerves, vēl "pats rūpīgi pastrādāja un atrada iespēju nozares iekšienē atrast papildu finansējumu un optimizēt izdevumus, lai varētu novirzīt svarīgiem jautājumiem".

Reizniece-Ozola ir pārliecināta, ka atrastie rezerves līdzekļi jāizmanto prioritātēm, jo citādi sanāk, ka "mēs rutīnas pēc tērējam, kā bija līdz šim, bet, redzot jaunas vajadzības, prasām atrast finansējumu, kas neaug nevienā naudas kokā".

Šadurskis stāstīja, ka Reiznieci-Ozolu interesējis, precīzi no kādām pozīcijām nāks reformai nepieciešamais papildu finansējums, ko IZM meklē savos resursos, un kā tas saskan ar FM redzējumu uz IZM budžeta pozīcijām.

"Ja pieliek klāt tiem 27 miljoniem vēl profesionālo ievirzi, profesionālo izglītību, augstskolas, tad summa ir daudz lielāka. Protams, FM interesē, kāds tad būs gala pieprasījums," sacīja politiķis, turpinot, ka kopā tie varētu būt ap 40 miljoniem eiro, no kuriem krietnu daļu IZM nosegs no citām savām pozīcijām.

Abi ministri pārrunājuši arī jautājumu par kultūrizglītības pedagogu algām nepieciešamo naudu. Šadurskis skaidroja, ka viņš Reizniecei-Ozolai izstāstījis, kādas ir viņa aptuvenās aplēses, cik patiesībā vajag šī sektora pedagogiem, tomēr publiski šo summu ministrs pagaidām nenosauc. Viņš piebilda, ka to patlaban arī rēķina Pārresoru koordinācijas centrs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!