Kontroles sistēmas pēc zinātnieku izstrādātā modeļa ir iebūvētas ēkās uz ielu krustojumiem, bet informācijas apmaiņa notiek ar automobiļu sistēmu palīdzību, garantējot mašīnu kustību teju bez aizturēm.

Zinātnieki lēš, ka bezluksoforu kustība var kļūt iespējama tikai tad, kad pilsētu ielās sāks pārvietoties vienīgi autonomie transportlīdzekļi, kas papildināti ar "mašīna-mašīna" (v2v) un "mašīna-infrastruktūra" (v2i) datu sistēmām.

Nākotnes pilsētās automobiļi nodos datus par savu pārvietošanās ātrumu un maršrutu. Ņemot vērā visus šos datus, sistēma nodos autonomajām mašīnām komandas par ātruma izmaiņām, lai katra no tām, piebraucot krustojumam, iekļūtu savā pēc laika nozīmētajā vietā un varētu bez aiztures un sadursmēm veikt ieplānoto ceļu.

Automatizētā krustojuma modelis apskatāms "Parc de La Villette" izstāžu kompleksā Parīzē. Tas ietver ēku un krustojumu maketus, bet mašīnas tajā atveidotas kā lampiņas. Apmeklētājiem piedāvāta iespēja pārbaudīt šādas sistēmas darbību – viņi var mainīt gaismiņas jeb mašīnas maršrutu un izlaist uz ielām gājējus, tādejādi ietekmējot mašīnas pārvietošanos.

Zinātnieki gan nevar norādīt konkrētu datumu, kad šāds modelis varētu tikt realizēts. Tomēr, kā norāda "TNW News", pēc mārketinga novērojumu kompānijas "Gartner" sniegtās informācijas, jau pēc četriem gadiem ASV ielās pārvietosies ap 250 miljoniem automašīnu ar strādājošām v2i sistēmām.