Oga, kas satur vairāk nekā 100 vērtīgu vielu – smiltsērkšķis. Kāpēc to ēst un kad izvairīties
Foto: Shutterstock

Jau vairākus gadus ir vērojams smiltsērkšķu uzvaras gājiens, un tos plaši izmanto gan virtuvē, gan veselības uzlabošanai, kā arī skaistumkopšanā. Skābās, oranžās ogas popularitāte ir likumsakarīga, jo tā satur milzum daudz vērtīgu vielu un vitamīnu un to patiešām var uzskatīt par vienu no veselīgākajām dabas veltēm, kas mums pieejama. Turklāt to skābenā, īpatnējā garša ir iespēja pagatavot kaut ko veselīgu, interesantu un patiešām baudāmu.

Kā raksta "Tavs dārzs", smiltsērkšķus mūsu platuma grādos izaudzēt nav pārāk sarežģīti. Tiem piemērota ir nevis smilšaina augsne, bet gan smiltsmāls vai mālsmilts. Smiltsērkšķi aug gaišās, atklātās un mitrā vietās. Augi ir sala izturīgi, un tos parasti stāda pavasarī, bet podotos stādus ar segtām saknēm var stādīt arī rudenī. Tā kā auga zari ir ērkšķaini, ogu novākšana var būt piņķerīgs un nepatīkams process – to var darīt gan ar speciālu ierīču palīdzību, gan rokām.

Svarīgs ir arī ogu novākšanas laiks. Visveselīgākie smiltsērkšķi būs tad, ja tos vāksi vakarā – tieši šajā laikā ogās ir visvairāk fizioloģiski aktīvo vielu. Tāpat – ja ogas lasīsi vakarā, to garša nebūs tik skāba un cukuru sulai vai kādam smiltsērkšķu našķim pievienot vajadzēs krietni mazākā devā.

Vairāk par to, kad un kā stādīt smiltsērkšķus, lasi šeit.

Source info

DELFI Viņa


Copyrights

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Lasi vēl