Foto: LETA

Līdz šim no Rīgas uz Liepāju ar vilcienu varēja aizbraukt par 6,66 eiro, biļeti pērkot lietotnē, nevis kasē vai vilcienā. No 1. aprīļa, kad spēkā stājušies jaunie reģionālā sabiedriskā transporta tarifi, par biļeti šajā maršrutā jāmaksā 8,01 eiro. Tas pats arī virzienā uz Rēzekni. Biļešu cenas pieaugušas visos maršrutos gan vilcieniem, gan autobusiem. Sabiedriskā transporta lietotājos šīs izmaiņas raisījušas sašutumu, par ko tiek skaļi ziņots sociālajos tīklos.

Par starppilsētu sabiedrisko transportu atbildīgā Autotransporta direkcija (ATD) atgādina, ka pērn decembrī Sabiedriskā transporta padome apstiprināja jaunu reģionālā sabiedriskā transporta biļešu un tarifu sistēmu, kura stāsies spēkā pakāpeniski no 1. aprīļa līdz pat 2025. gada vidum.

Kā skaidro ATD, jaunajā tarifu sistēmā saglabāsies minimālās maksas princips, taču, lai šo tarifu salāgotu ar pilsētu sabiedriskā transporta sistēmām, noteiks minimālo braukšanas maksu, tostarp Rīgā tā būs 1,5 eiro, citās pilsētās – viens eiro, bet ārpus pilsētām – 0,7 eiro.

Kā norāda ATD, tarifa maksas izmaiņas mazos vai vidējos attālumos autobusos jaunajā tarifu sistēmā būs relatīvi nelielas un vērstas uz to, lai neradītu spiedienu uz pasažieriem, kuri bieži izmanto sabiedrisko transportu, taču izmaiņu rezultātā ir arī atsevišķi gadījumi, kad pieaugums būs lielāks.

Atsevišķos maršrutos cena gandrīz dubultojusies, pauž lietotāji.

Tāpat, lai stiprinātu vilcienus kā sabiedriskā transporta mugurkaulu, jau esošajos vilciena un autobusu savienojumos Aizkrauklē, Tukumā, Krāslavā un Dagdā plānots ieviest jaunu biļešu veidu "Vilciens+", ar kuru īsos braucienos ar autobusu uz vai no vilciena pieturas punkta varēs braukt bez papildu maksas vai par minimālu samaksu.

No 1. aprīļa vilcienos būs vienreizējās vienas, trīs, piecu un 30 dienu biļetes, bet reģionālajos autobusos – vienreizējās biļetes un esošās mēneša biļetes. Savukārt, kad vilciena un autobusu pārvadājumos vienādos visus biļešu veidus, ieviesīs arī 10 un 20 braucienu biļetes.

ATD piebilst, ka autobusu pārvadājumos saglabāsies arī līdzšinējie biļetes veidi – no 10 līdz 19 braucieniem, 20 līdz 34 braucieniem un 35 un vairāk braucieniem.

Savukārt, ja esošā mēnešbiļete vilcienā pasažierim atmaksājās pēc 33 braucieniem un autobusā pēc 41 brauciena, pēc jaunās tarifu sistēmas ieguvums pasažierim vilcienos un autobusos būs no 21. brauciena.

ATD skaidroja, ka maksa bez atlaidēm par braucienu ar vilcienu maršrutā Rīga-Liepāja iepriekš bija 7,4 eiro, bet turpmāk tā būs 8,9 eiro, kamēr maksa par braucienu ar autobusu šajā maršrutā bija 8,65 eiro, bet turpmāk tā būs 10,4 eiro.

Vienlaikus maršrutā Rīga-Sigulda vilciena biļetes cena bija 2,1 eiro, bet turpmāk tā būs 2,5 eiro, savukārt brauciens ar vilcienu maršrutā Rīga-Madona iepriekš maksāja 5,45 eiro, bet patlaban maksās 6,5 eiro.

Esošā reģionālā sabiedriskā transporta tarifu sistēma Latvijā ir spēkā kopš 2020. gada - pēdējās tarifu izmaiņās reģionālajos sabiedriskā transporta maršrutos veiktas 2020. gada 15. janvārī, kad visos reģionālās nozīmes pārvadājumos palielināja braukšanas cenu neatkarīgi no attāluma par 0,1 eiro.

Vienlaikus vilcienu pārvadājumos biļetes cenai virs 1,9 eiro palielinājums tika noteikts par 0,2 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!