Foto: LETA

Līdz 4. jūnijam Eiropas Parlamenta (EP) priekšvēlēšanu kampaņai visvairāk ir iztērējuši politiskie spēki "Apvienotais saraksts" (AS), Zaļo un zemnieku savienība (ZZS) un "Latvija pirmajā vietā" (LPV), liecina Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) apkopotā informācija.

Katrs no 16 vēlēšanās pieteiktajiem deputātu kandidātu sarakstiem limitētajiem aģitācijas izdevumiem drīkst izlietot ne vairāk kā 635 317,44 eiro.

AS līdz šim aģitācijai izmantojusi 400 790 eiro, ZZS – 272 556 eiro, bet LPV – 231 707 eiro.

Tālāk pēc aģitācijas izdevumu apjoma seko "Stabilitātei" ar 225 224 eiro, "Jaunā vienotība" – 198 998 eiro, Latvijas attīstībai – 173 929 eiro, Nacionālā apvienība –139 021 eiro, un "Saskaņa" – 115 608 eiro. Citi politiskie spēki līdz šim noslēguši līgumus par mazākām summām.

Kopumā līdz 4. jūnijam partijas noslēgušas līgumus par limitētajiem aģitācijas izdevumiem kopsummā 2 006 421 eiro.

Priekšvēlēšanu aģitācijas periodā katram politiskajam spēkam noteikts finanšu līdzekļu limits, cik tas drīkst izlietot politiskās reklāmas izvietošanai, labdarībai, sponsorēšanai, pabalstiem un dāvinājumiem. Izdevumu limiti neattiecas uz izdevumiem par reklāmas izgatavošanu vai kampaņas plānošanu. Priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumos iekļaujami gan partijas kopējie, gan deputātu kandidātu individuālie izdevumi.

Vienlaikus KNAB atgādina, ka priekšvēlēšanu aģitācijas periodā reklāmas pakalpojumu sniedzējiem un aģitācijas veicējiem ir obligāts pienākums par visiem noslēgtajiem reklāmas līgumiem informēt KNAB. Informācija par katrām noslēgtajām līgumsaistībām jāiesniedz KNAB triju dienu laikā pēc to noslēgšanas.

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!