Kā informēja ministrijā, izglītības satura, mācību kvalitātes un mācību vides uzlabošanā sasniegti ievērojami rezultāti, izmantojot gan Eiropas Savienības (ES) struktūrfondu līdzekļus, gan nacionālo līdzfinansējumu. Piemēram, 2004.-2006.gada ES līdzekļu plānošanas periodā 50 skolās katrā izveidoti 4 moderni kabineti - fizikas, ķīmijas, bioloģijas un matemātikas.
Šo priekšmetu kvalitatīvai apguvei tiek izstrādāts un aprobēts jauns saturs, apmācīti pedagogi, katram pedagogam nodrošināti mūsdienīgi mācību palīglīdzekļi.
Savukārt 2007.-2013.gada ES struktūrfondu plānošanas periodā šis darbs tiks turpināts, modernizējot četrus matemātikas un dabaszinātņu kabinetus 60% vidusskolās - pašvaldību ieteiktajās izglītības iestādēs.
IZM akcentē, ka turpinot darbu pie vispārējās izglītības sistēmas pilnveides, tiek izstrādāti pedagogu profesionālās karjeras attīstības jeb kompetenču modeļi - jaunākais pedagogs, pedagogs, vecākais pedagogs un pedagogs-eksperts.
Ministrijas pārstāvji informēja, ka līdz šī gada beigām noslēgsies IZM un tās padotības iestāžu funkcionālais audits. Tā mērķis ir sekmēt efektīvu valsts budžeta līdzekļu izmantošanu, labas pārvaldības principu ievērošanu, uzlabot sistēmas funkciju veikšanu.
IZM uzsākusi darbu arī pie ISO 9001:2000 standarta prasību ieviešanas, lai nodrošinātu augstu sabiedrībai sniegto pakalpojumu kvalitāti.
Savukārt, uzlabojot izglītības sistēmas pārvaldību, IZM turpina darbu pie izglītības reģistru pilnveides, lai tie atbilstu lietotāju ērtībām un līdz minimumam samazinātu tehniskās nepilnības.
IZM akcentē, ka izglītības sistēma kopumā - gan mācību process, gan izglītības pārvaldība ir sarežģīta un visaptveroša. Latvijā izglītībā kopumā nodarbināti aptuveni 45 000 pedagogu un augstskolu mācībspēku, gandrīz 1000 vispārizglītojošajās dienas skolās mācās vairāk nekā 266 000 skolēnu.