Dienvidu tilta būves direkcijas vadītājs Eduards Raubiško uzskata, ka Dienvidu tilta konstrukcijas ir drošās, bet jautājums var būt par asfalta segas noturību. Viņš pieļauj, ka asfalta segu būs jālabo jau pēc septiņiem gadiem, lai gan citur Eiropā tā noturas pat desmit gadus, intervijā laikrakstam "Dienas Bizness" paudis Raubiško.
Raubiško skaidro, ka vilnim, kas tika novērots, tiltam liecoties slogošanas laikā, ir jābūt. "Tie ir konstruktīvi viļņi, kas izveidojās, spriegojot trotuārus, lai pārnestu slodzes no vantīm uz visu tilta šķērsgriezumu. Saspriedzot trotuārus, spriegumam uzkrājoties ir panākts ieliekums, kurš redzams. Tas nekad neizzudīs un tāds paliks, un nekas tam nenotiks," uzsvēris Raubiško.


"Tilts nelocīsies kā ķirzaka. Tas nedaudz lieksies, taču tas būs simetriski, jo vantis ir fleksiblas, un tās nolaiž laidumu vienādi. Diskusijas par locīšanos nevar būt - vai nu tilts sabrūk, vai tas stāv. Citas versijas nav," viņš uzsvēris.

Raubiško arī laikrakstam skaidrojis, ka slogošanas pārbaudes ir speciāli izstrādātas, un ja tiltu noklātu visu ar mašīnām, tad izlieces būtu mazākas.

Raubiško gan atzina, ka viņu uztrauc jautājums par seguma noturību. Ārvalstīs ievēro kravnesību un kontrolē, bet pie mums to vēl pietiekoši nedara, tāpēc lielākas kravnesības mašīnas nolieto segu ātrāk. Asfalta segumam tiek dota piecu gadu garantija, lai gan ārzemēs sega tur 10 gadus, bet Latvijā maksimums - septiņi gadi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!