Latvijas Televīzijas (LTV) pērnā gada nogalē noslēgtos reklāmas laika pārdošanas līgumus un to laušanas iespējas vērtēs auditorfirma "Deloitt&Touche", informēja Nacionālās radio un televīzijas padomes (NRTVP) jurists Edgars Jaunups.
Tuvākajās dienās ar firmu noslēgs līgumu, nosakot arī darba izpildes termiņu un apmaksu. Padome vienojās ar uzņēmumu par LTV noslēgto līgumu izvērtēšanu, ka arī līgumu laušanas iespējamo seku izvērtēšanu. Tāpat līgumu laušanas iespējas vērtēs LTV, un padome arī cer piesaistīt "kādu no akadēmiskajiem spēkiem". Sākotnēji NRTVP vēlējās, lai līgumus izvērtētu Latvijas Universitātes Juridiskās fakultātes dekāns Kaspars Balodis, bet viņš aizņemtības dēļ atteicās, stāstīja Jaunups.

Jāatgādina, ka padome 14.februārī, izvērtējot LTV noslēgtos līgumus par reklāmas laika pārdošanu, atlaida no amata LTV ģenerāldirektoru. Padome uzskatīja, ka Rolands Tjarve pārkāpis valsts līdzekļu izšķērdēšanas novēršanas likumu, pārdodot reklāmas laiku par ļoti zemām cenām, kā arī radio un televīzijas likumu, kas aizliedz LTV garantēt citu saistības.

LTV noslēdza trīspusēju faktoringa līgumu un tā garantēja aģentūras "Media Bridge" saistības ar "Hansa Līzings", uzskata NRTVP. Tjarve atlaists par valsts uzņēmuma vadītāja rīcību, kas ir apzināti pretēja likumos noteiktajām valsts interesēm.

LTV valde decembra beigās nolēma slēgt ar mediju aģentūrām līgumus par reklāmas laika pārdošanu 2002. un 2003.gadam par kopējo summu vairāk nekā 300 000 latu, bet par iegūtajiem līdzekļiem nomaksāja parādus Latvijas Valsts radio un televīzijas centram, beidzot 2001.gadu bez zaudējumiem.

Padome līgumus uzskata par neizdevīgiem un uzskata, ka LTV vadībai bija jāvēršas pie padomes, lai risinātu parādu jautājumu. Savukārt Latvijas Reklāmas asociācija uzskata, ka būtu nepieciešams lauzt LTV pašreizējos reklāmas pārdošanas līgumus, jo tie grauj Latvijas reklāmu tirgu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!