Foto: LETA
'Blagavest tur' sāka darbu 2009. gada 1 janvārī. Decembrī Bauskas rajona Saulainē uz firmas laukuma stāvēja tikai 3 autobusi, pārējos autobusus atdzina tikai 30. decembrī, kaut gan konkurss bija vinnēts decembra sākumā. Kā var šī firma vinnēt konkursu, ja pat nebija autobusu, ar kuriem braukt?

Sākumā šoferi brauca 4 reisus dienā (550 km). Firma apzināti pārkāpa noteikto stundu likmi. Darbiniekiem neatmaksā nostrādātās svētku dienas dubultā. Šoferi strādā un skaitās darbā 12 - 14 stundas, bet atmaksā tikai 7 stundas. Ceļa zīmes paraksta tikai šoferi, kaut gan jābūt it kā mehāniķa parakstam, kura nav, un par autobusu tehnisko stāvukli atbild tikai šoferis. Autobusus remontē tikai tad, ja kaut kas reāli salūzt, autobusiem tehniskās apskates gandrīz nav. Remonta bāzē vairāk tiek remontētas un atrodas svešas mašīnas, nevis autobusi.

Pirms šoferis izbrauc reisā, ārsta apskates vispār nav, tā kā šoferi var braukt reibumā. Pats šoferis ir noteicējs vai viņš ir spējīgs braukt reisā vai nav. Un pats aizpilda dokumentus, jo neviens tak nepārbauda.

Ja šoferis saka, ka vajag saremontēt autobusu, atbilde ir īsa, viss ir dārgs. Naudu no cilvēkiem šoferi iekasē par biļetēm, bet nododot naudu neviens pat nepārbauda dokumentus, visa atbildība ir tikai un vienīgi uz šoferu pleciem. Naudu vakarā, kad šoferis ir beidzis darbu, ir jāiemet speciālā caurumā, kas atrodas otras telpas durvīs. Dokumentus šoferis aizpilda pats, gan kā grāmatvedis, gan kā sekretārs, par to neviens viņam nemaksā, kaut gan solijās maksāt. Tāpat arī par autobusa tīrīšanu - apkopēji arī ir šoferi, bet izdarīto gan pārbauda meitenes, un par autobusu tīrību liek šoferim atzīmes (smieklīgi).

Ofisa telpās Saulainē ziemā ir tik auksts, ka skaitot naudu rokas salst, bet vasarā nav ko elpot - viss taču ir tik dārgs.

B Buss šoferi

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!